کیمبرلی داودل به عنوان اولین رئیس سیاه پوست موسسه معماران ایالات متحده آمریکا معرفی شد !

روز جمعه ۱۵ دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی و در یک مراسم تحلیف، موسسه معماران ایالات متحده آمریکا، ریاست کیمبرلی داودل را به عنوان اولین زن سیاه پوست در این مقام برای سال ۲۰۲۴ میلادی جشن گرفت!

کیمبرلی داودل به عنوان اولین رئیس سیاه پوست موسسه معماران ایالات متحده آمریکا معرفی شد !

صدمین رئیس موسسه معماران آمریکا یعنی کیمبرلی داودل، متولد شهر دیترویت به عنوان بزرگ‌ترین شهرِ ایالت میشیگان  می‌باشد. وی کارشناسی معماری خود را در سال ۲۰۰۶ میلادی از دانشگاه کرنل کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته‌ی مدیریت دولتی در سال ۲۰۱۵ میلادی از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است. او در حال حاضر مدیریت دفتر اِچ‌اوکِی (HOK) در شهر شیکاگو برعهده دارد.

هلموث، اوباتا و کاساباوم مشهور به اچ او کی اِچ‌اوکِی (HOK) و بزرگ‌ترین شرکت معماری ایالات متحده آمریکا، با در استخدام داشتن ۲۰۰۰ نفر، ۴۰ درصد از درآمد خود را از پروژه‌های بین‌المللی کسب می‌نماید.

اما کیمبرلی داودل در مراسم تحلیف خود گفت:

سفر من در معماری، از ریشه‌هایم در شهر دیترویت تا نقش تاثیرگذار فعلیم، اعتقاد مرا عمیق‌تر کرد که طراحی، قدرت تغییر جوامع و ارتقای تجربه‌ی انسانی را دارد. این فرصت برای خدمت به حرفه‌ام، به زیبایی با ماموریت کلی من برای بهبود زندگی مردم از طریق طراحی و همچنین پرورش چشم‌اندازی مشترک از طریق یک محیط ساخته‌شده‌ی آینده‌نگر که پیشرفت، برابری و پایداری را برای همه به دنبال دارد، همسو می‌شود...”

همچنین او درباره‌ی چشم‌انداز موسسه معماران آمریکا در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز گفت:

ما با تمام توان بر برنامه‌ی استراتژیک خود متمرکز شده‌ایم؛ برنامه‌ای متشکل از اولویت‌هایی که در چند سال گذشته درباره آنها صحبت کرده‌ایم: اقدامات اقلیمی و برابری. مسئولیت ما این است که بر روی اقدامات تاثیرگذار پیرامون تغییرات آب و هوایی متمرکز باشیم.

پیدا کردن راه‌‌حل‌هایی برای اطمینان از این موضوع که این دو مورد در هر فعالیتی که انجام می‌دهیم نقش دارند، بسیار مهم است. ما همچنین به این فکر می‌کنیم که چگونه موسسه معماران آمریکا را برای آینده به بهترین شکل حفظ کنیم! و همچنین به این سوال بپردازیم که چگونه می‌توانیم عملکرد معمارانه خود را به نحوی ارتقا دهیم که بتوانیم تاثیر بیشتری بر جامعه محلی خود و یا حتی مقیاس جهانی داشته باشیم...؟”