کویت از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی : یک فانوس دریایی رویایی برای بیان چشم انداز کویت پیرامون آینده...

نهم ماه مارس سال ۲۰۲۴ میلادی بود که کشور کویت از پاویون خود در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا رونمایی کرد! این پاویون که در قالب مراسمی در شهر توکیو رونمایی شد توسط لاوا (آزمایشگاه معماری رویایی) طراحی شده است و فانوس دریایی رویایی نام دارد (بیانگر چشم انداز همیشگی کویت برای آینده...)

کویت از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی : یک فانوس دریایی رویایی برای بیان چشم انداز کویت پیرامون آینده...


این سازه با توجه به چشم‌انداز و سنت‌های حاکم بر کشور کویت، یک شبح متمایز با دو بال نمادین است که بازدیدکنندگان را به فضای داخلی خود دعوت می‌نماید.

پاویون کویت، تعهد این کشور را به ترسیم آینده‌ای پایدار و همچنین تلاش‌های آن برای تقویت جایگاه جهانی خود به عنوان یک فانوس دریایی فرهنگی (و نمادی از کمک‌های خود به فرهنگ، هنر و رفاه اجتماعی دنیای عرب) از طریق تنوع اقتصادی و توسعه ملیِ هدفمند نشان خواهد شد.

اما سالم الوطیان، کمیسرکل پاویون کویت در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا در مراسم رونمایی گفت:

ایده‌ی پاویون ما به ایجاد پل‌های دوستی و همبستگی میان کویت و ژاپن و همچنین میان دیگر کشورهای جهان کمک خواهد کرد... پنجاه و چهار سال پیش، کویت یکی از چهار کشور عرب حاضر در #نمایشگاه ۱۹۷۰ در اوزاکا بود. از آن زمان تاکنون، نقاط عطف قابل توجهی در همکاری، مشارکت و همبستگی دوجانبه میان کویت و ژاپن شکل گرفته است.”

پاویون کویت با نمایش مفهومی باز و دعوت‌کننده (نمادی از مهمان‌نوازی مردمان این سرزمین) و با نمای شفاف و روشن خود در شب خواهد درخشید... ایده‌ای که جوهره‌ی موضوعی آن را یعنی “بودن همچون یک فانوس دریایی” را برجسته می‌کند.

در قلب این پاویون دو طبقه، فضایی با سقف بزرگ طراحی شده است که برای برانگیختن تفکر بازدیدکنندگان پیرامون آینده کشور کویت ساخته شده است... این گنبدِ مرکزی با الهام از تجربه‌ی آرام شب‌های #کویر در زیر آسمان پر ستاره، به عنوان نقطه کانونی برای درون‌نگرایی عمل خواهد کرد... در مجاورت این فضا، حیاطی که یادآور معماری سنتی اسلامی است، باغی زیبا را به نمایش می‌گذارد که با گیاهان بومی کویت مزین شده است.

لازم به بیان است آژانس آلمانی خلاقیت اینسگلوک، محتوای صوتی و تصویری پاویون کویت را تولید خواهد کرد! اینسگلوک با ترکیب سنت با فناوری‌های پیشرفته، سفری را در گذشته، حال و آینده‌ی کویت در چهار فضای نمایشگاهی همه‌جانبه ارائه خواهد کرد... همچنین با استفاده از تمهیدات فضاییِ تعاملی، یک تجربه‌ی چند حسی در فضای گنبدی شکلِ فریبنده‌ای به اوج خود خواهد رسید و به بازدیدکنندگان، یک تجربه‌ی همه‌جانبه و اکتشافی ارائه خواهد کرد.