حذف ۸۰۰ کد رشته محل از دفترچه کنکور ۱۴۰۲

حذف ۸۰۰ کد رشته محل از دفترچه کنکور ۱۴۰۲

معاون آموزشی وزارت علوم از برنامه این وزارت خانه برای غربالگری دو هزار کد رشته دانشگاهی خبر داد و گفت: بر این اساس حدود ۸۰۰ کد رشته محل پس از تصمیم سازی، از دفترچه کنکور امسال حذف خواهند شد.

دکتر قاسم عمو عابدینی در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه ما به دنبال تحول در آموزش عالی هستیم و این برنامه را در قالب مصوبه تصویب کردیم، گفت: این برنامه بخش مهم کار وزیر علوم نیز می باشد در این راستا نیز باید بسیاری از  برنامه ها تغییر یابد. محققان، اساتید و دانشجویان تلاش های بسیار خوبی داشتند که نتیجه آن را در رتبه بندی های بین المللی دانشگاه ها دیدیم به طوریکه رتبه های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ را در دوره های مختلف بدست آوردیم و این وضعیت برای حوزه های فناوری و نانو تکنولوژی اتفاق افتاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: موفقیت های دانشگاه های ما در فضایی شکل گرفت که آنها با مشکلات زیادی مواجه بودند. بنابراین در وزارت علوم باید جهش وار حرکت کنیم تا بتوانیم قله های دانش را فتح نماییم، ضمن اینکه رهبری نیز بر ایجاد تمدن نوین اسلامی تاکید دارند و برای این امر باید در وضعیت موجود وزارت علوم تحولاتی ایجاد کنیم تا گام دوم انقلاب اسلامی محقق شود.