همین خانه کوچک یکی از زیباترین سازه های سوئیس است!

این خانه از ویژگی های ساختاری متمایزی برخوردار است که بین باز بودن و حفظ حریم خصوصی مورد نیاز ساکنان تعادل برقرار می کند.

همین خانه کوچک یکی از زیباترین سازه های سوئیس است!

شرکت معماری لوکوموتیو.آرکس آفیس ال کی ام وی (LOKOMOTIV.archs office LKMV) ساخت خانه ای کوچک در بالای مکانی شیب دار در کلارو، سوئیس را بر عهده داشته است. شرایط پیچیده زمین در طراحی این خانه بسیار تاثیر گذار بوده است.

این خانه از ویژگی های ساختاری متمایزی برخوردار است که بین باز بودن و حفظ حریم خصوصی مورد نیاز ساکنان تعادل برقرار می کند.

پروژه کلرو2497 در قطعه زمینی با شکل نامنظم قرار دارد و از توپوگرافی استفاده کرده و در چارچوب الزامات و قوانین ساخت و ساز در منطقه شکل گرفته است. بر همین اساس، یک طبقه زیرزمینی جادار ایجاد شده است که به طور هماهنگ با جاده ترکیب می شود. طبقه بالایی نیز یک حس برجسته بودن ساختار را در طراحی کلی القا می کند.

خانه مثلثی در کلارو

در پاسخ به درخواست مشتری برای حفظ حریم خصوصی و نیاز به یک گاراژ بدون سقف بزرگ، طرح شرکت معماری لوکوموتیو.آرکس حول روشنایی طبقه اصلی و تقویت طبقه بالایی متمرکز شده است.

کل سازه از تیر مهار دیوار اصلی معلق است. شکل مثلثی نهایی به عنوان راه حلی بهینه برای سامانه ساختاری ظاهر شده است. گوشه طره ای نقش مهمی در توزیع نیروها ایفا می کند. یک دیوار کور پل مانند نیز دو طبقه قابل سکونت و مناطق نیمه سر پوشیده بیرونی را متصل می کند و به عنوان یک عنصر متحد کننده عمل می کند.

طراحی منحصر به فرد ارائه شده توسط لوکوموتیو. آرکس

مکان مثلثی شکل ساخت خانه که در جهت شرقی-غربی قرار دارد، از شرق قابل دسترس است و از لبه جنوبی با جاده هم مرز است. در این منطقه مسکونی بیشتر خانه های روستایی دیده می شوند و معماری معاصر ارائه شده توسط شرکت لوکوموتیو.آرکس، این خانه را بین آنها برجسته و متمایز می کند.

سه سطح خانه با یک سقف شیبدار پوشیده شده است، در شرایطی که یک سایبان کوچک جنوبی به عنوان سرپناهی اضافی برای روزهای تابستان عمل می کند.

این خانه رویکردی نوآورانه برای طراحی ژئومورفولوژیکال ارائه می کند که به طور موثر توپوگرافی طبیعی محل ساخت را با نیازهای ساکنان آن یکپارچه می کند. این خانه از یک فرم مثلثی متمایز، عناصر ساختاری برجسته و توجه به حریم خصوصی و برونگرایی بهره می برد. این یک نمونه قابل توجه از معماری است که از محیط اطراف خود الهام گرفته، در شرایطی که تضادهایی با آن نیز دارد.

اطلاعات پروژه

عنوان پروژه: کلرو2497

معمار: شرکت معماری لوکوموتیو.آرکس

مکان: کلارو، بلانزونا ، سوئیس

معمار ارشد: آلبرتو خولیو فرسکو