هلند از طرح پاویون خود برای اکسپو2025رونمایی کرد

رام کردن نیروی آب برای تولید انرژی پایدار!

هلند از طرح پاویون خود برای اکسپو2025رونمایی کرد

چندی پیش بود که کشور هلند خود را در اکسپوی ۲۰۲۵ اوزاکا رسانه‌ای کرد! اکسپویی از ۱۳ آوریل تا ۱۳ اکتبر سال ۲۰۲۵ میلادی (۲۴ فروردین الی ۲۱ مهر۰۴ شمسی) در شهر اوزاکای ژاپن برگزار می‌شود و نزدیک به ۳۰ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

از طرح پاویون خود برای حضور در این رویداد جهانی رونمایی کرده است: پاویونی مکعب مستطیل شکل با دایره‌ای در میانه‌ی خود (استعاره‌ای از خورشید انسان‌ساز) است!

این ساختار نوآور، راه‌حل‌های خلاقانه‌ی هلند را برای پاسخ به چالش‌های انرژی جهانی به‌ویژه در حوزه انرژی پایدار از طریق فناوری‌های بر آب به نمایش خواهد گذاشت! بازدیدکنندگان پاویون هلند به کشف فناوری‌های خواهند پرداخت که از قدرت آب می‌باشند.

لیسیه شراینماخر، وزیر تجارت خارجی و توسعه همکاری هلند در این باره می‌گوید:

"در قرار دادن انرژی پاک و پذیرنده برای همه، کلید یک جامعه‌ای پایدار و یک اقتصاد پایدار است. جنگ روسیه در اوکراین، امنیت انرژی را در دستور کار بسیار از من به تفکر هلندی در طراحی این پاویون افتخار می‌کنم؛ پاویونی که به بیان راه‌حل‌های نوآورانه‌ی کشورمان برای داشتن یک آینده‌ی پایدار خواهد پرداخت..."

آب به عنوان منبع انرژی پاک و فراوان، نقش برجسته‌ای را در این پاویون ایفا می‌نماید که به زیبایی در نما و سقف سازه منعکس می‌شود... یکی از عناصر مهم در طراحی این پاویون، آن را در جداسازی و مونتاژ مجدد در صورت انجام می‌دهد. نیاز است.

موضوع پاویون هلند، "اعتقاد مشترک: ایجاد یک طلوع جدید با هم" است! مضمونی که بی‌ارتباط با موضوع اصلی اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا نیست: طراحی جامعه آینده برای زندگی ما.

کنسرسیوم اِی‌اِندی یا (A New Dawn) مسئولیت طراحی و ساخت پاویون هلند را برعهده دارد. کنسرسیومی متشکل از معماران RAU، استودیوی طراحی تجربه Tellart، شرکت مشاوره مهندسی DGMR و شرکت ساختمانی Asanuma (مستقر در اوزاکا).