مناقشه میان شورای شهر و استاندار تهران سر ماجرای خلازیر/ چمران: استاندار حرف خود را اثبات کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به اظهارات استاندار تهران در خصوص حادثه ریزش ساختمان های غیرمجاز در خلازیر واکنش نشان داد

مناقشه میان شورای شهر و استاندار تهران سر ماجرای خلازیر/ چمران: استاندار حرف خود را اثبات کند

مهدی چمران صبح امروز در حاشیه یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه استاندار تهران باید صحبت خود را نسبت به اینکه در حادثه خلازیر از سوی شهرداری منطقه چشم‌پوشی صورت گرفته اثبات کند، گفت: ما نیز منتظریم ببینیم نتایج بررسی‌های کارشناسی چیست.

وی با اشاره به علت عدم حضور ناظرین نظام مهندسی در عملیات‌های تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد: آنقدر در این موارد قداره‌کشی می‌بینیم که کارشناس نظام مهندسی در زمان تخریب دعوت نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهارکرد: اگر ما این افراد را در مسیر نبینیم در کمپ‌ها آنها را زیارت می‌کنیم. در نقاط مختلف شهر جمع‌آوری معتادان متجاهر از سال‌های قبل آغاز شده و با افزایش جمع‌آوری، هنوز شاهد حضور آنها در سطح شهر هستیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی، بهزیستی، پلیس، قوه قضاییه و شهرداری باید کنار هم باشند، گفت: شهرداری ظرفیت ۵ هزار نفر را ایجاد کرد و پلیس نیز ظرفیت خود را افزایش داد اما باز هم شاهد حضور معتادان دز سطح شهر هستیم که عمدتا از سایر شهرستان‌ها هستند که برای کسب شغل به تهران می‌آیند و یا معتاد بوده و یا به اعتیاد گرفتار شدند.

چمران تاکید کرد: باید هماهنگی بین دستگاه‌ها در تهران و سایر شهرها شکل بگیرد؛ ما معتادان را جمع‌آوری و نگهداری می‌کنیم و آموزش هم می‌دهیم اما کاری پیدا نمی‌کنند که مشغول شوند؛ باید نسبت به این موضوع توجه جدی صورت بگیرد.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از تردد موتورسواران در سطح شهر، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات شاهد این هستیم که موتورسواران مسافرکشی می‌کنند و در خلاف مسیر حتی مبلغ بیشتری از مسافران می‌گیرند؛ پلیس باید در مورد موضوع فکر و برنامه‌ریزی کند و ما هم باید فکر کنیم.