معماران بیارکه اینگلس و طراحی یک مجتمع مسکونی بزرگ برای شهر هوشمند الینیکو در شهر آتن پایتخت کشور یو نان !

معماران بیگ در جدیدترین پروژه‌ی خود، از طراحی یک  مجتمع مسکونی بزرگ در شهر آتن پایتخت کشور یونان خبر داده‌اند. البته این پروژه مسکونی که "پارک رایز" نام دارد، بخشی از پروژه‌ی شهرهوشمند الینیکو می‌باشد!

معماران بیارکه اینگلس و طراحی یک مجتمع مسکونی بزرگ برای شهر هوشمند الینیکو در شهر آتن پایتخت کشور یو نان !

فاز اول شهر هوشمند الینیکو به عنوان یک پروژه‌ی ۲.۶ کیلومترمربعی و واقع در محل فرودگاه قدیمی شهر آتن که در سال ۲۰۲۶ میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید، از داده‌ها و فناوری دیجیتال برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان خود بهره استفاده خواهد کرد.

همچنین این شهر هوشمند ۲.۵۶ میلیارد دلاری که درنهایت میزبان ۱۰ هزار شهروند جدید خواهد بود، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازسازی شهری اروپا و یک شهر هوشمند که از ابتدا در آتن ساخته می‌شود، توصیف می‌شود.

اما مجتمع مسکونی طراحی شده توسط معماران بیارکه اینگلس به عنوان یک محله مسکونی در مرکز این شهر جدید واقع خواهد بود! این مجتمع مسکونی متشکل از ۸۸ واحد مسکونی است که این واحدها در پنج سازه‌ی بهم پیوسته ساخته خواهند شد: دو سازه ۵ طبقه، دو سازه ۸ طبقه و یک سازه ۱۲ طبقه.

نمای خارجی این پروژه، با یک نمای مقعر منحنی شکل تعریف می‌شود که به گفته معماران، تجسم دوباره‌ی خلاقانه‌ای است از ستون‌های کلاسیک یونانی که در عین حال، هندسه‌ای ملایم را به زیبایی‌شناسی ساختاری می‌افزاید.

البته این نما با متریال بتن تقویت‌شده در تعامل با شیشه‌های رنگی مایل به سفید و همچنین سنگدانه‌هایی در دل خود، در تلاش است تا یک چشم‌انداز طبیعی را ایجاد نماید.

فضای داخلی این واحدهای مسکونی نیز از متریال‌هایی چون چوب بلوط در کف، دیوارهایی به رنگ خنثی و همچنین پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ تشکیل شده است.

در انتها بد نیست بدانید علاوه بر حضور معماران بیگ، دیگر استودیوهای جهانی همچون فاسترشرکا و کنگو کوما و همکاران نیز در این پروژه مشارکت دارند. پروژه‌ای که مدعی‌ست بزرگ‌ترین پارک ساحلی اروپا، اولین آسمان‌خراش مسکونی یونان و همچنین بزرگ‌ترین مجتمع تجاری این کشور را پذیرا خواهد بود.