فیلیپین از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: طبیعت، فرهنگ و جامعه در کنار هم برای ساختن آینده ای بهتر...

روز گذشته، بیستم ماه جولای سال ۲۰۲۴ میلادی، کشور فیلیپین از پاویون خود برای حضور در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا رونمایی کرد! “طبیعت، فرهنگ و جامعه در کنار هم برای آینده‌ای بهتر” موضوع پاویون این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا است که برای نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ میلادی انتخاب شده است.

فیلیپین از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: طبیعت، فرهنگ و جامعه در کنار هم برای ساختن آینده ای بهتر...


اما رونمایی از طرح این پاویون در قالب رویدادی بود که توسط وزارت گردشگری کشور فیلیپین در موزه آیالا واقع در شهر ماکاتی برگزار شد. ایده طراحی این پاویون برگرفته از مفهوم “بافتن” است! مفهومی که به صنایع دستی این کشور از جمله محصولات حصیری اشاره دارد.

صنایع حصیری فیلیپین، آوازه‌ی قاب توجهی در جهان دارد! فیلیپینی ها این محصولات را از علف های دریایی و دیگر برگ‌ها مانند تیگوک و رومبلون می‌سازند. بدین صورت که بافندگان برگ‌ها را خشک می‌کنند، سپس آن‌ها را رنگ می‌کنند و به طرح‌های مختلف می‌بافند...

ماریا مارگاریتا مونته مایور نوگرالس، مدیر اجرایی سازمان ناظر بر طراحی و ساخت پاویون فیلیپین در صحبت‌هایی گفت:

کشور ژاپن به عنوان یک متحد کلیدی برای ما، نه تنها در صنعت گردشگری بلکه در بسیاری از صنایع دیگر شناخته می‌شود! موضوعی که مشارکت فعالانه ی ما را در این نمایشگاه جهانی پررنگ می‌کند.”

این پاویون که از مواد تجدیدپذیر بومی ساخته خواهد شد، آثار هنری دستباف از ۱۸ منطقه این کشور و همچنین یک فستیوال تعاملی و مبتنی بر هوش مصنوعی را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین فیلیپین تصمیم دارد در پاویون خود جلوه‌ای پر جنب و جوش از فرهنگ خود را با اجرای نمایش‌هایی از رقص‌های سنتی گرفته تا آداب و رسوم بومی خود عرضه نماید.

لازم به بیان است پاویون کشور فیلیپین در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا توسط کارلو کالما، معمار جوان فیلیپینی و فارغ‌التحصیل کالج هنر کالیفرنیا در سانفرانسیسکو و مدرسه معماری لنندن طراحی شده است.

در انتها بد نیست بدانید اقتصاد فیلیپین در دهه‌های اخیر شاهد یک رشد قابل‌ توجه بوده‌ است! به‌ صورتی‌ که بعد از سال‌۲۰۰۰ میلادی (و به‌ استثنای رکود سال‌ ۲۰۰۹ و سال‌ ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس‌ کرونا) رشد تولید ناخالص داخلی این کشور هرگز از ۳‌ درصد کم‌‌‌‌‌تر نبوده‌ است.

فیلیپین به‌ عنوان یک کشور آسیایی با تمرکز بر صنعت، خدمات مالی، تجارت و گردشگری ، اقتصادی چند بعدی و تنوع‌‌‌‌‌پذیر دارد. این تنوع اقتصادی باعث کاهش ریسک وابستگی به یک بخش خاص شده است و به رشد پایدار این کشور کمک می‌کند.