فرندز : 6 دوست،1 آپارتمان و 1 کافه !

بیست و هشتم ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی بود که در خبری مطلع شدیم متیو پری، بازیگر نقش چندلر بینگ در سریال آمریکایی فرندز در سن ۵۴ سالگی درگذشته است! در این بین، حساب اینستاگرام سریال فرندز نیز به متیوپری ادای احترامی صمیمانه کرد و نوشت: "او یک هدیه واقعی برای همه ما بود."

فرندز : 6 دوست،1 آپارتمان و 1 کافه !

بیست و هشتم ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی بود که در خبری مطلع شدیم متیو پری، بازیگر نقش چندلر بینگ در سریال آمریکایی فرندز در سن ۵۴ سالگی درگذشته است! در این بین، حساب اینستاگرام سریال فرندز نیز به متیوپری ادای احترامی صمیمانه کرد و نوشت:

"او یک هدیه واقعی برای همه ما بود."

فرندز یک مجموعه کمدی بسیار پرطرفدار آمریکایی بود که شبکه ان‌بی‌سی آن را از ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۴ (یا ۲۳ شهریور ماه ۱۳۷۳ شمسی) تا ۶ می ۲۰۰۴ میلادی پخش کرد (تولیدشده توسط برادران وارنر). این مجموعه که ده فصل دارد و هنوز هم در شبکه‌های مختلف ایالات متحده آمریکا در حال بازپخش است، درباره شش دوست است که در دنیای دهه ۹۰ میلادی و در محله منهتن شهر نیویورک زندگی می‌کنند.

چنانچه یکی از تماشاگران سریال فرندز بوده باشید، بی‌شک با آپارتمان معروف این سریال آشنا هستید! شاید بتوان گفت آپارتمان مونیکا و اتاق نشیمن این آپارتمان یکی از به یادماندنی‌ترین اتاق‌ها در دنیا است...

بد نیست بدانید راس، مونیکا، ریچل، جویی، چندلر و فیبی در آپارتمانی زندگی می‌کردند که بیشتر لوکیشن آن در استودیویی در شهر لس‌آنجلس و ایالت کالیفرنیا بود! فصل اول این سریال در استودیوی شماره پنج و ادامه‌ی سریال در استودیوی شماره ۲۴ شرکت برادران وارنر ساخته شده است.

اما گاهی نیز تصاویری از بیرون آپارتمان می‌دیدیم. این تصاویر بیرونی متعلق بود به آپارتمانی ۶ طبقه ساخته شده از آجرهای خرمایی در وست‌ویلیج در تقاطع خیابان گِرو و بِدفورد.

براساس آنچه در سوابق کمیسیون حفاظت از مکان‌های دیدنی شهر نیویورک آمده است این بنا بین سال‌های ۱۸۹۸ و ۱۸۹۹ توسط شرکت معماری اشنایدر و هرتر ساخته شده است و نمونه‌ای است از التقاط‌ گرایی در اواخر قرن نوزدهم.

بد نیست بدانید محل این آپارتمان مسکونی تا سال ۱۹۹۷ میلادی ناشناس بوده است! اما در آن سال، یکی از همسایگان، مکان آپارتمان مسکونی معروف سریال فرندز را به تایمز فاش می‌کند! البته ما در سریال فرندز، با کافی‌شاپ افسانه‌ای سنترال پرک را مواجهیم. همچنین آب‌نمای اصلی تیتراژ این سریال نیز در حیاط بزرگ این شرکت واقع شده است.

لازم به بیان است سال ۲۰۲۱ میلادی بود که کمپانی لگو ، مدل آپارتمان سریال فرندز (۱۰۲۹۲) را در قالب مجموعه‌ای منحصربه‌فرد و متشکل از ۲۰۴۸ قطعه عرضه کرد!