صاحب نامی شیراز در بُعد هنر/ لزوم فراهم‌سازی بستر نمایشگاه‌های مناسب صنایع‌دستی در کلان‌شهر شیراز

شهردار شیراز و دبیر شهر جهانی صنایع‌دستی با توجه به صاحب نامی این کلان‌شهر در بُعد هنر گفت: امروز شیراز به‌عنوان کلان‌شهری با جمعیت دو میلیون نفری در بُعد هنر در عرصه داخلی و بین‌المللی صاحب نشان و صاحب‌نام هست.

صاحب نامی شیراز در بُعد هنر/ لزوم فراهم‌سازی بستر نمایشگاه‌های مناسب صنایع‌دستی در کلان‌شهر شیراز

 محمدحسن اسدی در آیین روز جهانی صنایع‌دستی در شیراز، بابیان اینکه مردم این دیار اهل هنر و فرهنگ هستند، اظهار کرد: این همایش ملی باهمت وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و میزبانی شیراز؛ شهر جهانی صنایع‌دستی اظهار کرد: این همایش دستاوردهای خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هنرمندان به‌عنوان صنعتگر تلاش می‌کنند با فراز و نشیب‌هایی که به آن مواجه هستند، دست از کار نمی‌کشند و باذوق، عشق و هنر را ادامه می‌دهند.

دبیر شهر جهانی صنایع‌دستی تصریح کرد: هنرمندان با فعالیت عاشقانه و هنرمندانه خودشان باعث ایجاد یک اثر هنری می‌شوند که آثار آن با روح و جسم انسان درآمیخته می‌شود.

اسدی با توجه به صاحب نامی شیراز در بُعد هنر اضافه کرد: امروز شیراز به‌عنوان کلان‌شهری با جمعیت دو میلیون نفری در بُعد هنر در عرصه داخلی و بین‌المللی صاحب نشان و صاحب‌نام هست.

وی در ادامه به قدمت تاریخی شیراز اشاره و عنوان کرد: این کلان‌شهر با قدمت حدود ۶ هزار و ۵۰۰ ساله در چهار دوره به‌عنوان پایتخت سیاسی کشور ایران بوده و از دوران زندیه آخرین دوره پایتخت سیاسی این کشور، مجموعه زندیه به‌عنوان میراث بسیار گران‌بهایی است به ما ارث رسیده که این مسئولیت ما را در حفظ این گنجینه سنگین می‌کند.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با توجه به بعد گردشگری شیراز افزود: این کلان‌شهر به‌عنوان قطب گردشگری محسوب می‌شود که آثار زندیه، آرامگاه سعدی و حافظیه و باغ‌های شناخته‌شده این کلان‌شهر از برجستگی‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند.

اسدی با اشاره به بازارچه هنر نیز گفت: بازارچه هنر شیراز در شرف عملیاتی شدن است.

وی بابیان اینکه سردیس‌های هنرمندان در شیراز نیز آماده و نصب شد، افزود: ما قدردان تمام هنرمندانی هستیم که جوانی و زندگی‌شان را صرف کار هنر می‌کنند.

شهردار شیراز با تصریح بر حمایت‌های انجام‌شده از هنرمندان، گفت: باید حمایت‌های بیشتری از هنرمندان انجام و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود، چراکه بسیاری از تسهیلات ارائه‌شده به هنرمندان کفاف کارشان را نمی‌دهد.

اسدی افزود: امروز بسیاری از اساتید صنایع‌دستی مسن شدند و توان کار ندارند و دغدغه‌های آنان را می‌دانیم.

وی با تأکید بر لزوم فراهم‌سازی بستر نمایشگاه‌های مناسب صنایع‌دستی در شهر شیراز تأکید گفت: باید این نمایشگاه‌ها جاذب باشند.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با توجه به تصویب طرح جامع بازآفرینی مجموعه زندیه گفت: طرح جامع بازآفرینی مجموعه برای عرصه‌ای به مساحت تقریبی ۳۰ هکتار، مهم‌ترین و مؤثرترین اقدام مدیریت شهری در راستای انسجام بخشیدن به مجموعه زندیه و محدوده بلافصل آن در دهه اخیر است که این پروژه با احیای میدان توپخانه و دیوان‌خانه است، باعث تحول در شهر شیراز می‌شود.