ساماندهی نیروی انسانی متخصص شهرداری شیراز در هشت حوزه اصلی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ساماندهی نیروی انسانی متخصص شهرداری این کلان‌شهر در هشت حوزه اصلی در اولویت بررسی قرار گرفته است.

ساماندهی نیروی انسانی متخصص شهرداری شیراز در هشت حوزه اصلی

مسعود زارعی در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور شهردار شیراز، تعدادی از معاونین و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۳ و مقایسه با بودجه شهرداری  شیراز در سال های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در این کمیسیون  ۱۵ پروژه شاخص و مورد تاکید شهردار شیراز تعیین شد تا اجرای آن ها صورت گیرد. همچنین ۵ پروژه در حوزه سرمایه انسانی در این کمیته تدوین شده است.

وی افزود: این‌ کمیته ۵ عضو دارد که در موضوع ساماندهی نیروی انسانی بررسی تخصصی موضوعات انجام شده است تا یک نظارت جدی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری کلان شهر شیراز تعداد ۳۵۰۰ نیروی رسمی، ۳ هزار و ۵۰ نیروی شرکتی و یک هزار و ۳۰۰ نیروی راننده استیجاری دارد و ۵۲۰۰ نیروی حجمی است که با عناوین مختلف در مجموعه مدیریت شهری حضور دارند.

زارعی همچنین از انجام یک‌ کار ضربتی در ۸ حوزه خبر داد و اضافه کرد: شهرداری شیراز در هشت حوزه اصلی دچار مشکل جدی در خصوص کمبود نیروی انسانی متخصص است که این موضوع در اولویت کمیته به جهت بررسی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: کمبود نیروی تخصصی در حوزه هایی همچون فرهنگی، سامانه ۱۳۷، دبیرخانه و بایگانی و خدمات است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در حوزه تشکیلات نیز تا پایان سال در مجموعه شهرداری شیراز بروز رسانی  متناسب با برنامه های مد نظر ایجاد خواهد شد.

رفع مشکلات بخش مسکن، پایش نیروها، در نظر گرفتن مکان هایی برای کارکنان همچون مجتمع خدمات رفاهی در پارک دراک، حوزه آموزش، بانک جامع اطلاعات و اسناد کارکنان به صورت الکترونیکی و نرم افزار جامع منابع انسانی، از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بود که بر ضرورت ایجاد آن ها در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در قالب اجرا و تعریف پنج پروژه اشاره کرد.