رباتی که انسان‌ها را شبیه به عنکبوت می‌کند!

بازوهای رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی که ظاهری شبیه به عنکبوت دارند به انسان متصل می‌شوند و می‌توان آن‌ها را کنترل کرد

رباتی که انسان‌ها را شبیه به عنکبوت می‌کند!

یک شرکت رباتیک ژاپنی به نام Jizai Arms سیستمی از اندام‌های رباتیک عنکبوت مانند متشکل از شش بازو طراحی کرده است که توسط کاربر پوشیده می‌شود و قابل کنترل است.
این بازوهای رباتیک را می‌توان به منظور بازتعریف و متحول کردن نحوه تعامل انسان با ربات‌ها و هوش مصنوعی متصل، جدا یا حتی به طور کلی جایگزین کرد.
براساس وب‌سایت این شرکت، نیم قرن از زمان معرفی مفهوم سایبورگ، که با گسترش صنعت رباتیک پوشیدنی امکان‌پذیر شده می‌گذرد و اخیرا کانون تحقیقات زیادی بوده است.
بازوهای رباتیک Jizai  یک سیستم رباتیک است که از یک واحد پایه پوشیدنی با شش پایانه و بازوهای ربات جداشدنی تشکیل شده است که توسط کاربر قابل کنترل است.
طبیعی و راحت
هدف اصلی Jizai Arms این است که اطمینان حاصل شود که انسان‌ها می‌توانند از ربات‌ها و هوش مصنوعی به گونه‌ای استفاده کنند که احساسی طبیعی و راحت داشته باشد، گویی که اندام‌های مصنوعی متعلق به خودشان هستند.
این پیشرفت راه را برای آینده‌ای هموار می‌کند که در آن انسان‌ها و ماشین‌ها می‌توانند به صورت یکپارچه و بدون زحمت با هم کار کنند.
پروتزهای رباتیک Jizai Arms  بسیار انعطاف پذیر هستند و این به آنها اجازه می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از وظایف را انجام دهند. این کاربردها شامل استفاده از ربات در انبار تا اتاق جراحی بیمارستان است.
بازوهای Jizai به راحتی توسط کاربر کنترل می‌شوند و به پوشندگان این امکان را می‌دهند تا اندام‌ها را با حرکات خود کنترل کنند.
اما جایی که Jizai Arms می‌تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد، در بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت است. افرادی که دارای اندام‌های از دست رفته هستند می‌توانند از بازوهای Jizai به عنوان جایگزینی استفاده کنند که به آنها امکان می‌دهد کارهایی را انجام دهند که در غیر این صورت تقریبا غیرممکن بود.
این فناوری این پتانسیل را دارد که انعطاف‌پذیری و سهولت حرکت افراد دارای معلولیت را تغییر دهد.
Jizai Arms امکانات هیجان‌انگیز و نوآورانه صنعت رباتیک پوشیدنی را نشان می‌دهد. با ادامه پیشرفت‌ در زمینه‌های رباتیک و هوش مصنوعی، می‌توان انتظار داشت که شاهد نوآوری‌های چشمگیرتر با بسیاری از برنامه‌های کاربردی احتمالی باشیم که زندگی را برای انسان آسان‌تر می‌کند.