خوردن کدام آجیل از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند؟

بر اساس تحقیقات جدید، خوردن گردو می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند

خوردن کدام آجیل از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند؟
گردو خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد

دانشمندان می‌گویند یک مشت گردو در روز باکتری‌های روده را تقویت می‌کند و فوایدی برای حفظ سلامت قلب دارد.

نویسنده این مطالعه، مانسی چاندرا گفت: تحقیقات نشان داده است که گردو ممکن است فوایدی برای سلامت قلب مانند کاهش سطح کلسترول و فشار خون داشته باشد. این موضوع ما را مشتاق کرد تا ببینیم چگونه گردو برای میکروبیوم روده مفید است.

یافته‌های ما مکانیسم جدیدی را نشان می‌دهد که از طریق آن گردو خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. گردو سرشار از مواد شیمیایی گیاهی سالم مانند چربی‌های غیراشباع چندگانه و اسید‌های چرب امگا است که با کلسترول مضر مبارزه می‌کند. مصرف منظم آن با دفع بسیاری از بیماری‌ها مرتبط است.

دانشمندان از یک تکنیک پیشرفته به نام متاترانسکیپتومیکس (metatranscriptomics) برای تجزیه و تحلیل بیان ژن استفاده کردند.  این تکنیک می‌تواند نحوه تغییر سطوح در پاسخ به رژیم‌های غذایی مختلف را کنترل کند.

چاندرا گفت: طبق یافته‌های ما، این اولین مطالعه‌ای است که از تجزیه و تحلیل متاترانسکیپتومیکس برای مطالعه تأثیر مصرف گردو بر بیان ژن میکروبیوتای روده استفاده می‌کند.

این بررسی به درک ما از مدولاسیون میکروبیوم روده مرتبط با گردو کمک می‌کندو می‌تواند در درک اینکه چگونه سلامت روده به طور کلی در سلامت قلب نقش دارد، بسیار تأثیرگذار باشد.

در این تجزیه و تحلیل از نمونه مدفوع از یک کارآزمایی قبلی که شامل ۳۵ شرکت کننده در معرض خطر بالای بیماری قلبی عروقی بود، استفاده شد. آن‌ها تحت رژیم غذایی استاندارد غربی دو هفته‌ای قرار گرفتند و به دو گروه تقسیم شدند که رژیم غذایی شان شامل گردو بود و دیگر گروه نبود.

باکتری گوردونی بیشتری در روده افرادی که از رژیم غذایی با گردو استفاده می‌کردند شناسایی شد. این باکتری جذب پلی فنول‌های گیاهی سالم و آنتی اکسیدان‌ها را افزایش می‌دهد. گردو همچنین بیان ژن‌های دخیل در مسیر‌های متابولیکی و بیوسنتزی مهم را بهبود بخشید.

گردو همچنین تولید اسید آمینه‌ای به نام L-homoarginine را افزایش می‌دهند. مشخص شده است که افراد با سطوح پایین این اسیدآمینه بیشتر در معرض بیماری قلبی هستند.