جواهرسازی شومه از مدال های المپیک 2024پاریس رونمایی کرد : تکه هایی از برج ایفل که بر روی مدال ها نقش بسته است !

به تازگی، جواهرسازی شومه از مدال‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ میلادی رونمایی کرده است؛ مدال‌هایی که با استفاده از قطعاتی شش‌ ضلعیِ فلزی از برج ایفل‌ زینت داده شده است تا یادگاری فراموش نشدنی از بازی‌ها برای ورزشکاران باشد...

جواهرسازی شومه از مدال های المپیک 2024پاریس رونمایی کرد : تکه هایی از برج ایفل که بر روی مدال ها نقش بسته است !


تی‌یری ربول، مدیر خلاقیت‌های پاریس ۲۰۲۴ میلادی در این باره می‌گوید:

ایده این بود که بازی‌ها را با نمادهای فرانسه مرتبط کنیم. نماد مطلق پاریس و فرانسه برج ایفل است! و این فرصتی است برای ورزشکاران که به جای یک سنگ قیمتی، قطعه‌ای از پاریس را با خود به خانه ببرند.”

لازم به بیان است این قطعات شش‌ ضلعیِ فلزی حاصل بازسازی‌های متعدد برج ایفل در طول قرن بیستم می‌باشد که سال‌ها در انبار نگهداری می‌شدند! و اکنون این تکه‌های هجده گرمی شش‌ ضلعی در وسط مدال‌های طلا و نقره و برنز جای داده شده‌اند.

تونی استنگوئه، رئیس کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز می‌گوید:

ما در تلاش بودیم تا این مدال‌ها واقعا منحصربه‌فرد باشند و امضای پاریس ۲۰۲۴ را به همراه داشته باشند.”

در پشت مدال‌ها نایکی ، الهه یونانی پیروزی در مقابل استادیوم پاناتینایکوس ایستاده است (که از سال ۲۰۰۴ میلادی بر روی تمام مدال‌ها دیده می‌شود) و آکروپولیس در یک‌ طرف و برج ایفل در سمت دیگرش قرار دارد. البته در پشت مدال‌های پارالمپیک نیز نمای برج ایفل از زیر دیده می‌شود- ادای احترامی به خالق فرانسوی آن- و در اطراف آن با خط بریل عبارت “پاریس ۲۰۲۴” حک‌ شده است.

جالب است بدانید ضرابخانه فرانسه ۵۰۸۴ مدال برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده کرده است.

در انتها لازم به بیان است بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ که با نام رسمی بازی‌های المپیاد سی و سوم شناخته می‌شود، یک رویداد چند ورزشی است که به میزبانی پاریس از ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ آگوست سال ۲۰۲۴ میلادی برگزار خواهد شد.