توجه هم‌زمان شهرداری شیراز به پیشرفت این کلان‌شهر در ابعاد عمرانی، خدماتی و فرهنگی

محمدحسن اسدی با تأکید بر توجه هم‌زمان شهرداری شیراز به پیشرفت این کلان‌شهر در ابعاد عمرانی، خدماتی و فرهنگی گفت:‌ شهرداری شیراز علاوه بر اینکه در فرآیند تحول و توسعه شهری فعالیت‌های چشمگیری داشته است، در مباحث فرهنگی هم نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته است.

توجه هم‌زمان شهرداری شیراز به پیشرفت این کلان‌شهر در ابعاد عمرانی، خدماتی و فرهنگی

محمدحسن اسدی بابیان اینکه مدیریت شهری به ابعاد عمرانی و فرهنگی در کلان‌شهر شیراز توجهی هم‌زمان دارد، اظهار کرد: شهرداری شیراز در کنار توسعه و پیشرفت شهری که با اجرای پروژه‌های متعدد و مختلف عمرانی و خدماتی جهت رفاه حال شهروندان در حال اجرا است، به توسعه فرهنگی و فعالیت‌های فرهنگی توأم با آن نیز توجه و اهتمام ویژه‌ای دارد و طی ۲ سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح شهر روی‌داده است.
 
وی به تشریح برخی از این اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی پرداخت و افزود: احداث فرهنگسرای معلولین، پردیس سینمایی امین تارخ، سالن تنیس بعثت، پارک آبی بزرگ شیراز، فاز ۱ و ۲ مرکز آموزشی شهروند، آکواریوم بزرگ شیراز، سالن همایش‌های شهر راز، تله‌کابین، مجموعه اقامتی- گردشگری بوستان کوهستانی دراک، آمفی‌تئاتر روباز، بازسازی موزه بلدیه ازجمله این پروژه‌هاست.
 
مسیر کوهستانی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی جهت نشاط و سلامتی شهروندان، پیاده راه دسترسی به بام سبز، ساخت مجموعه‌ها و سالن‌های ورزشی به‌منظور ارتقای سلامتی و نشاط روحی و جسمی شهروندان، استقبال از مهر و بازگشایی مدارس با فعالیت‌های مختلف نظیر روکش آسفالت و... در مدارس، بخشی از فعالیت‌ها و پروژ‌ه‌های فرهنگی اجراشده و در حال اجراست که شهردار کلان‌شهر شیراز به آن‌ها اشاره کرد.
 
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین با اشاره به برخی فعالیت‌های فرهنگی-مذهبی بیان کرد: اقدامات اربعین در موکب حضرت احمد بن موسی (ع) در مرز شلمچه، برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در مناسبت‌های مختلف مذهبی در سطح شهر، بدرقه و استقبال از زوار و برنامه‌ریزی احداث فرهنگسرای تعزیه از فعالیت‌های فرهنگی-مذهبی شهرداری این کلان‌شهر بوده است.
 
وی تجلیل از خانواده معزز شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری سلسله جشن‌های مردمی در مناسبت‌های مختلف مذهبی به‌منظور گرامیداشت اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان، همکاری با ستاد اقامه نماز و... را نیز به‌عنوان بخشی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی-مذهبی شهرداری شیراز برشمرد.
 
اسدی ادامه داد: تجلیل از ورزشکاران و نخبگان مدال‌آور، برپایی کلاس‌های آموزشی در مدارس و فرهنگسراهای سطح شهر، توجه به محله محوری و مسجدمحوری، برگزاری مستمر پیاده‌روی‌های بزرگ خانوادگی به‌منظور نشاط روحی و جسمی شهروندان، احداث ۱۶ زمین چمن مصنوعی، نصب تجهیزات ورزشی در بوستان‌های سطح شهر، تجهیز سالن‌های زورخانه ای، بازسازی زمین‌های چمن مصنوعی و برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب و... از دیگر فعالیت‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف فرهنگی است.
 
شهردار شیراز بابیان اینکه در حوزه ترافیک هم اقدامات خوبی انجام‌شده است، به برخی از این اقدامات اشاره کرد و افزود: برگزاری تورهای شهروندی، در اختیار قرار دادن اتوبوس‌های شهری برای ارائه خدمات به شهروندان در زمان برگزاری مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، ایجاد فضای تبلیغاتی با استفاده از بدنه اتوبوس‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از دیگر فعالیت‌های شهرداری در حوزه فرهنگی است که تمامی این اقدامات یک درصد از فعالیت‌های غیر عمرانی شهرداری در حوزه فرهنگی است.
 
این مقام ارشد شهری خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز علاوه بر اینکه در فرایند تحول و توسعه شهری فعالیت‌های چشمگیری داشته است، در مباحث فرهنگی هم نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته است.