تحلیل خانه یین و یانگ

خانه ” یین و یانگ ” ، باغ‌های خود را بر روی سقف به‌هم‌پیوسته خود قرار می‌دهد. Ying و یانگ هاوس: یک اقامتگاه بدون شبکه در آلمان

تحلیل خانه یین و یانگ

استودیو معماری Penda visualisations خانه‌ای را منتشر کرده‌است که برای قطعه کوچکی درنزدیکی شهرآلمانی طراحی شده‌است که نشان می‌دهد چگونه صاحبان آن قادر به رشد مواد غذایی در هر دو طرف سقف terraced خود خواهند بود. تحلیل خانه یین و یانگ استودیو توسط معماران کریس Precht و Dayong برای خانواده جوانی طراحی شد که می‌خواهد در حومه شهر زندگی و کار کند. تحلیل خانه یین و یانگ مفهوم Yin & Yang: یین و یانگ شکل ساده‌شده‌ای از مفهوم یگانگی متضادها است. از دیدگاه چینیان باستان در همه پدیده ها و اشیاء غیرایستا در جهان هستی، دو اصل متضاد ولی مکمل وجود دارد. تحلیل خانه یین و یانگ یین و یانگ نشان دهنده: قطب‌های مخالف و تضادهای جهان هستند. البته این بدان معنا نیست که: یانگ خوب است و یین بد است بلکه این دو مانند شب و روز یا زمستان و تابستان بخشی از چرخه هستی هستند.

تحلیل خانه یین و یانگ وقتی تعادل و احساس خوبی به وجود می‌آید که تعادل بین این دو برقرار باشد: نقطه‌های متضادی که داخل نماد آن دیده می‌شود به این مفهوم است که یین وقتی به حداکثر خودش برسد، و می‌خواهد تمام شود در درونش یانگ را دارد و وقتی هم که یانگ می‌خواهد به حداکثر خود برسد در درونش یین را دارد. یعنی وقتی یکی تمام می‌شود، دیگری در درونش رشد می‌کند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند. یین: چپ، اعداد زوج، ثبات، سنگینی، نرمی، منحنی، سرما، تاریکی، زمین، آب، دره، کندی، پایین، عقب، بدن، خالی، انرژی زنانگی، پاسخ دهنده واکنش‌پذیر یانگ: راست، اعداد فرد، متحرک، سختی، زاویه‌دار، سبکی، گرما، روشنایی، آسمان، آتش، کوه، تیز، بالا، جلو، روح، پر، انرژی مردانگی، فعال، کنش‌گر و مبتکر شکل ساختمان شامل دو بخش به‌ هم‌ پیوسته است که مناطق زندگی و فضای کاری اختصاصی را تعریف می‌کنند. شکل بر پایه نماد ” یین یانگ ” است – یک فلسفه چینی که توصیف می‌کند: چگونه نیروهای به ظاهر مخالف می‌توانند با هم ترکیب شوند تا یک کل متعادل و قوی‌تر ایجاد کنند. ویژگی ‌های شکل سقف معمولی سطوحی را افزایش می‌دهند که از مرکز خانه بالا می‌روند و باعث می‌شوندکه کوه‌ها در دو طرف یک دره بالا بروند.