رهبر معظم : غلبه داستان‌های خارجی مربوط به کودک عیب بزرگی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدن کردند

رهبر معظم : غلبه  داستان‌های خارجی مربوط به کودک عیب بزرگی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ساعات اولیه صبح امروز از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) دیدن کردند.

در این دیدار که محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر و همچنین علی رمضانی، سخنگوی نمایشگاه کتاب و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، ایشان را همراهی می‌کردند، معظم له با حضور در بخشی از نمایشگاه کتاب، با نمایندگان نشر کشور به دیدار و گفت‌وگو پرداختند و دقایقی را مهمان غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی شدند.

 رهبر معظم انقلاب در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب  اظهار داشتند: برای جذب کودکان و نوجوانان هرچقدر می‌توانید از لحاظ کمیت و کیفیت کار کنید. هنوز داستان‌های خارجی مربوط به کودک غلبه دارد که عیب بزرگی است.

آیت‌الله خامنه‌ای موضوع نشر کتاب در کشور را به‌رغم برخی زمینه‌های نامساعد، رو به پیشرفت خواندند و خاطرنشان کردند: عمده زمینه‌های نامساعد در زمینه نشر مربوط به گرانی کاغذ و در برخی موارد، نامرغوب بودن کاغذ است، البته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرهای خوبی درباره آغاز مقدمات تولید کاغذ مرغوب دادند که امیدواریم این اقدامات به شکسته شدن قیمت بالای کتاب منجر شود.

ایشان تاکید کردند: نشر، یک بخش مهم از موضوع کتابخوانی در کشور است و باید امور مربوط به آن، روان و خوب و فراگیر باشد.

 برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و بین‌المللی از سال ۱۳۶۶ در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای آغاز شده و پس از آن در اکثر سال‌های برگزاری ایشان در نمایشگاه کتاب حضور یافته‌اند. بازدید رهبر معظم انقلاب از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، پس از سه سال و باتوجه به پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی در پنجمین روز برگزاری این نمایشگاه انجام شد.

هم‌اکنون این دیدار به پایان رسیده و همزمان با ساعت آغاز روزانه نمایشگاه کتاب، بازدید عمومی مردم از این نمایشگاه از سر گرفته شده است.