اولین تصاویر از بزرگ ترین استادیوم فوتبال جهان (با ظرفیت 115 هزار نفر ) که در مراکش ساخته خواهد شد ،منتشر شد !

دیروز بیست و ششم ماه جولای سال ۲۰۲۴ میلادی، اولین تصاویر از بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان با ظرفیت ۱۱۵ هزار نفر که در مکانی در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر مراکشی کازابلانکا، کشور مراکش ساخته خواهد شد، منتشر شد!

اولین تصاویر از بزرگ ترین استادیوم فوتبال جهان (با ظرفیت 115 هزار نفر ) که در مراکش ساخته خواهد شد ،منتشر شد !


این استادیوم که به افتخار پادشاه سابق مراکش، استادیوم بزرگ حسن دوم نامگذاری شده است، برای میزبانی از بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۳۰ طراحی شده است. همچنین قرار است این استادیوم به ورزشگاه خانگی تیم ملی فوتبال مراکش تبدیل شود.

چهارم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی بود که میزبانان مسابقات جام جهانی فوتبال مردان در سال ۲۰۳۰ توسط فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا اعلام شد! بنابر برنامه‌ریزی نهاد برگزارکننده مسابقات جام جهانی، سه بازی افتتاحیه این رقابت‌ها در آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه برگزار خواهد شد اما مسابقات بعد از آن به طور کامل به سه کشور پرتغال ، اسپانیا و مراکش منتقل می‌شود (در شش کشور و سه قاره).

این ورزشگاه ۴۰۰ میلیون پوندی که با ۱۱۵ هزار صندلی از استادیوم رانگرادو مِی دِی واقع در کره شمالی با ظرفیت ۱۱۴ هزار نفر به عنوان بزرگ‌ترین ورزشگاه فوتبال در جهان پیشی خواهد گرفت، توسط استودیو معماری آمریکایی پاپیولس در همکاری با معماران اوآلالو + چوی طراحی شده است.

براساس آنچه در تصویر منتشر شده دیده می‌شود استادیوم بزرگ حسن دوم متشکل از یک سقف بزرگ چادر مانند می‌باشد که برگرفته از چادرهای سنتی مراکشی است و اشاره‌ای است به موسمس یا گردهمایی سنتی مردمان مراکش...!

فرآیند ساخت‌وساز در پایان سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و افتتاح این پروژه برای سال ۲۰۲۸ پیش‌بینی شده است.