انتشار تصاویر و جزئیات بیشتر از بزرگ ترین استادیوم فوتبال جهان با ظرفیت 115 هزار نفر در شهر بن سلیمان در کشور مراکش!

بیست و ششم ماه جولای سال ۲۰۲۴ میلادی بود که اولین تصاویر از بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان در کشور مراکش که برای میزبانی از جام جهانی۲۰۳۰ میلادی ساخته خواهد شد، منتشر شد! استادیومی با ظرفیت ۱۱۵ هزار نفر در شهر بن سلیمان، در فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری شهر کازابلانکا.

انتشار تصاویر و جزئیات بیشتر از بزرگ ترین استادیوم فوتبال جهان با ظرفیت 115 هزار نفر در شهر بن سلیمان در کشور مراکش!


این استادیوم فوتبال که به افتخار پادشاه سابق مراکش، استادیوم بزرگ حسن دوم نامگذاری شده است، در زیر سقفی غول‌پیکر و چادری شکل (الهام گرفته از چادرهای سنتی مراکشی) که توسط یک شبکه آلومینیومی پشتیبانی می‌شود، قرار خواهد گرفت که اشاره‌ای است به موسمس یا گردهمایی سنتی مردمان سرزمین مراکش...

به باور معماران این پروژه‌ی ۴۰۰ میلیون پوندی یعنی معماران بین‌المللی پاپیولس و استودیو معماری فرانسوی اوالالو + چوی ، این استادیوم سه طبقه تجسمی است از سنت بزرگ مهمان نوازی مردمان مراکش.

فرآیند ساخت‌وساز این ورزشگاه که یکی از شش ورزشگاه کشور مراکش برای میزبانی از بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۳۰ خواهد بود، در پایان سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز خواهد شد و افتتاح این پروژه برای سال ۲۰۲۸ میلادی پیش بینی شده است.

در انتها لازم به بیان است چهارم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی بود که میزبانان مسابقات جام جهانی فوتبال مردان در سال ۲۰۳۰ توسط فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا اعلام شد! بنابر برنامه‌ریزی نهاد برگزارکننده مسابقات جام جهانی، سه بازی افتتاحیه این رقابت‌ها در آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه برگزار خواهد شد اما مسابقات بعد از آن به طور کامل به سه کشور پرتغال ، اسپانیا و مراکش منتقل می‌شود (در شش کشور و سه قاره)