افزایش خطر سیل در آمریکا و تخریب زیرساخت‌ها

ایالات‌ متحده در روزهای اخیر شاهد وقوع طوفان‌های برفی و کولاک بود، اما گرم شدن مجدد هوا و افزایش باران‌ها به ذوب برف‌ها منجر شد که این امر احتمال جاری شدن سیل را در ایالت‌های این کشور بالا برده است.

افزایش خطر سیل در آمریکا و تخریب زیرساخت‌ها

نیویورک و نیوانگلند از شرایط طوفان برفی آخر هفته خود خارج شدند، با این حال خطر دیگری در راه است؛ احتمال بالای ذوب برف‌ها و بارش شدید باران در منطقه احتمال وقوع سیل را از مین تا ویرجینیا افزایش می‌دهد.

وقوع طوفان در سراسر ایالات متحده

مرکز ایالات متحده در حال حاضر در حال تجربه اولین طوفان از دو طوفان پیش روی خود است که از نیومکزیکو تا نبراسکا را با کولاک مواجه می‌کند و به احتمال زیاد برای شیکاگو بین دو تا پنج اینچ (پنج تا ۱۲ سانتی‌متر) برف را تا اواسط امروز به ارمغان می‌آورد. این کولاک با حرکت به سمت شرق، هوای گرم، بادهای شدید و باران تند را به ساحل شرقی می‌آورد.

در نیویورک نیز بارش‌ها از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ادامه دارد، به‌نحوی‌که شهر تا بعدازظهر روز چهارشنبه با احتمال جاری شدن حجم بالایی از رواناب مواجه است. زیرساخت‌های ناکارآمد این شهر از جمله دلایلی محسوب می‌شود که به‌واسطه آن‌ها نیویورک پس از بارش‌های حاضر زیر آب می‌رود، همان‌طور که این شهر در گذشته نیز به همین دلیل شرایط مشابهی را تجربه کرده است. آسیب‌پذیری این زیرساخت‌های قدیمی در برابر رویدادهای آب‌وهوایی در گذشته خسارت‌های بسیاری را برای شهر به‌دنبال داشته است و بدون شک این شرایط بار دیگر نیویورک را با مشکل مواجه خواهد کرد.

تغییر الگوی آب‌وهوایی ایالات متحده

الگوی ایالات متحده پس از یک ماه هوای معتدل و نسبتاً آرام تغییر کرده است. این امر با وقوع به‌هم‌پیوسته طوفان‌هایی در سراسر این قاره همراه است که حداقل تا اواسط ژانویه ادامه خواهد داشت، در حالی که این طوفان‌ها با ارمغان برف به نزدیکی دشت‌های بزرگ و غرب میانه همراه است، برای مناطق شرقی دمای گرم و حدود یک تا سه اینچ باران را به همراه خواهد داشت؛ این شرایط احتمال جاری شدن سیل را از جمله برای شهر نیویورک بالا می‌برد.

سرویس ملی هواشناسی در نظارت خود بر پنج منطقه نیویورک اعلام کرد که تا سه‌شنبه‌شب پتانسیل بالایی برای جاری شدن گسترده سیل، از جمله وقوع سیل ناگهانی به دلیل اشباع شدن زمین‌های منطقه از آب و جاری شدن رواناب بیش از حد وجود دارد.

علاوه بر این، طوفان‌ها در سراسر ایالات متحده با وزش بادهای مخربی همراهی خواهند شد که از نیومکزیکو تا اقیانوس اطلس و سپس از ساحل شرقی تا مین را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. وزش باد با سرعت ۶۰ مایل (۹۷ کیلومتر) در ساعت در سراسر شهر نیویورک و اواخر روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

پس از پایان این طوفان نیز ایالات متحده با طوفان دیگری مواجه خواهد شد که تا آخر هفته آینده باران‌های سیلابی بیشتری را برای شرق کشور به همراه خواهد داشت. این رویدادها ممکن است در صورت مدیریت ناکارآمد آمریکا در سیل‌های قبلی، زیرساخت‌های شهری را با مشکل مواجه جدی مواجه کند.