استرالیا از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: ایده ای برگرفته از اکالیپتوس!

روز گذشته هجدهم اکتبر سال ۲۰۲۵ میلادی، طرحی مرتبط با پاویون کشور استرالیا در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا توسط هان دون فارل ، وزیر تجارت و گردشگری این کشور رونمایی شد و منتشر گردید!

استرالیا از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: ایده ای برگرفته از اکالیپتوس!

این طرح مفهومی که بی‌شباهت به یک آدامس غول‌آسا نیست و در تعقیب خورشید نام دارد، توسط یک تیم طراحی جهانی به رهبری بوکان طراحی شده است. استودیو بین‌المللی معماری، طراحی داخلی و تجربه برند بوکان به عنوان یک استودیوی بزرگ متشکل از ۲۵۰ متخصص طراحی، دارای هشت دفتر فعال در کشورهای استرالیا ونیوزیلند و همچنین شهرهای دبی  ، لندن و شانگهای می‌باشد.

اما ناتالی ارنست ، مدیر استودیو بین‌المللی معماری، طراحی داخلی و تجربه برند بوکان در این باره می‌گوید:

"این پاویون بیانگر گرما، انرژی و خوش‌بینی مردم استرالیا نسبت به آینده‌ی جهان است. ما در طراحی این پروژه، از زیبایی منحصربه‌فرد و طبیعی استرالیا به عنوان بوم نقاشی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌ها و فرهنگ بومی خود استفاده کردیم."

همچنین به بیان طراحان پاویون کشور استرالیا، ایده‌ی اولیه‌ در طراحی این پاویون، اشکال و سایه‌های اکالیپتوس استرالیایی بوده است (فرم آدامس مانند پاویون، توجهی است به آدامس اوکالیپتوس)! گیاهی که با اشکال و رنگ‌های بی‌شمار خود نمادی است از سرزندگی، تاب‌آوری و تنوع در میان مردم استرالیا.

این پاویون، میزبان مجموعه‌ای از رویدادهای فرهنگی مرتبط با کشور استرالیا و همچنین برنامه‌های تجاری استراتژیک خواهد بود تا جذابیت‌های معاصر استرالیا را به جهانیان نشان دهد.

دونگ اونگ، مدیر خلاقیت استودیو بوکان نیز می‌گوید:

"این پاویون، خورشید را در زمین و آب تعقیب خواهد کرد و از روز به شب و از واقعیت و سورئال حرکت خواهد کرد... بازدیدکنندگان در این پاویون با زیبایی‌های کشور استرالیا درگیر خواهند شد و از فرهنگ و دستاوردهای ما نیز یاد خواهند کرد."

جالب است بدانید مصالح ساختمانی مورداستفاده در ساخت این پاویون، مواد استفاده شده در محل برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود! ناتالی ارنست در این باره می‌گوید:

"هدف ما در طراحی این پاویون، این است که تاثیری ماندگار بگذاریم، بدون اینکه ردی از خود بر جای بگذاریم."