ارمغان روشنایی به‌صرفه و پاک در خیابان‌های لیدز

شورای شهر لیدز از تکمیل طرح نورپردازی LED خود به ارزش ۲۲.۵ میلیون پوند با هدف بهبود بهره‌وری انرژی در روشنایی خیابان‌های سراسر شهر خبر داد.

ارمغان روشنایی به‌صرفه و پاک در خیابان‌های لیدز

شورای شهر لیدز از دسامبر ۲۰۱۸ شروع به تغییر چراغ‌های خیابانی خود به انواع کم‌مصرف کرد تا روشنایی خیابان‌ها را مقرون‌به‌صرفه کند. این برنامه شامل تبدیل بیش از ۸۹ هزار چراغ خیابان به لامپ‌های LED جدید بود.

مشاوره عمومی انجام‌گرفته با موضوع این طرح ارتقا که از نوامبر ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ انجام شد نیز حمایت قوی ساکنان را نشان داد. در واقع بیش از ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان این ابتکار را تأیید و حمایت خود را از آن اعلام کرده بودند.

صرفه‌جویی در هزینه و انرژی با چراغ‌های کم‌مصرف

انتظار می‌رود تکمیل طرح جایگزینی چراغ‌های خیابانی با انواع کم‌مصرف در لیدز موجب صرفه‌جویی قابل توجه سالانه ۳.۴ میلیون پوندی در هزینه‌های برق با قیمت فعلی شود. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود تغییر چراغ‌های خیابانی موجود به روشنایی LED مصرف انرژی روشنایی خیابان‌ها را تا حدود ۶۲ درصد کاهش دهد که به ۷۰۵۰ تن صرفه‌جویی در مصرف کربن منجر می‌شود.

شورای شهر لیدز گزارش داده است که لامپ‌های LED دوام و قابلیت بازیافت را افزایش می‌دهند که این امر با افزایش کارایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از بازدیدهای تعمیر و نگهداری همراه است.

ارمغان روشنایی به‌صرفه و پاک در خیابان‌های لیدز

به این ترتیب سرمایه‌گذاری و تکمیل طرح روشنایی LED در خیابان‌های لیدز نشان‌دهنده نقطه عطفی مهم در تلاش‌های شورای شهر آن در راستای افزایش بهره‌وری انرژی و پایداری در سراسر شهر است، موجب صرفه‌جویی فوری در هزینه‌ها می‌شود و زمینه را برای پیشرفت‌های آینده در فناوری‌های هوشمند فراهم می‌کند.

سرمایه‌گذاری شورای شهر لیدز روی چراغ‌های LED همچنین مزایای بسیاری از جمله فرصت‌های شغلی محلی در طول دوره، کاهش مصرف انرژی و پایین آوردن نیاز به فعالیت‌های مکرر تعمیر و نگهداری را فراهم کرده و به صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌ها برای شورای شهر لیدز و تأثیر کاهش کربن از این پروژه منجر شده است.