ابرپروژه ی نئوم از جدیدترین مقصد گردشگری پایدار خود رونمایی کرد :لیجا

شب گذشته پانزدهم ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی، اَبَرپروژه‌ی نئوم از آخرین مقصد گردشگری پایدار خود رونمایی کرد! پروژه‌ای که از امتداد ساحل خلیج عقبه (خلیج بزرگی در دریای سرخ و واقع در میان صحرای سینا در غرب و شبه جزیره عربستان در شرق) شروع می‌شود و از طریق دره‌ای که توسط کوه‌هایی به ارتفاع ۴۰۰ متر احاطه شده است به داخل خشکی امتداد می‌یابد.

ابرپروژه ی نئوم از جدیدترین مقصد گردشگری پایدار خود رونمایی کرد :لیجا

این پروژه بخشی از تلاش‌های گسترده‌ی عربستان سعودی و جاه‌طلبی‌های این پادشاهی عربی برای تقویت و توسعه‌ی صنعت گردشگری خود در قالب اَبَرپروژه‌ی نئوم واقع در شمال غربی این کشور و همچنین محقق ساختن چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود است.

همانگونه که پیش از این نیز اشاره شده است، چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، برنامه‌ای است برای کاهش وابستگی این کشور به نفت ، تنوع بخشیدن به اقتصاد خود و توسعه بخش‌های خدماتی مانند بهداشت، آموزش، زیرساخت، تفریحی و گردشگری.

اما لیجا به عنوان یک مقصد جدید و جذاب گردشگری، دره‌ای طبیعی است که در دل کوه‌های بلند حک شده است. براساس آنچه توسط اعلام شده است، لیجا متشکل از سه هتل بوتیک مجلل خواهد بود که مفاهیم ماجراجویی ، واحه و سلامتی را در بر می‌گیرد!

این سه اقامتگاه سازگار با محیط زیست، ۱۲۰ اتاق و سوئیت را شامل می‌شود. اولین اقامتگاه با طراحی ساختارشکن خود برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و کوهنوردی طراحی شده است! پروژه‌ای که به مانند یک پلکان از دیواره‌های دره بالا می‌رود...

اقامتگاه دوم در قلب بزرگ‌ترین واحه (نقطه‌ای سرسبز در میان صحرا) این دره واقع شده است؛ یک سفر اکتشافی که چشم‌اندازهای بی‌نظیری از دره را با تمام زیبایی آن ارائه می‌دهد.

و سومین اقامتگاه نیز یک استراحتگاه سلامتی همه‌جانبه است! فضایی که تجربه‌ای منحصربه‌فرد و تعاملی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم خواهد ساخت.