آیریس آپفل، اسطوره مد و طراح داخلی کاخ سفید در دوره ی 9 رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سن 102 سالگی در گذشت

با اطمینان می‌توان گفت هر فردی که اطلاعاتی درباره دنیای مد داشته باشد، با نام آیریس آپفل آشناست! ستاره‌ای متولد ۲۹ آگوست سال ۱۹۲۱ میلادی در شهر کوئینز نیویورک که فارغ التحصیل رشته تاریخ هنر از دانشگاه نیویورک بود و پس از آن نیز به مدرسه هنر در دانشگاه ویسکانسین ملحق شد.

آیریس آپفل، اسطوره مد و طراح داخلی کاخ سفید در دوره ی 9 رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سن 102 سالگی در گذشت


آیریس آپفل در سال ۲۰۲۲ میلادی و در مصاحبه با برنامه تلویزیونی تودی، درباره عدم توقف فعالیت‌های کاری وی با وجود بالا رفتن سن خود و اینکه چرا بازنشسته نمی‌شود، گفت:

آه، من عاشق کارم هستم! انجام آن مثل تفریح کردن است، چون از آن لذت می‌برم. و اینکه می‌توانم با کارم کمک مردم باشم. می‌توانم باعث استخدام خیلی‌ها بشوم. مردم همیشه به من می‌گویند که برایشان الهام‌بخشم. کار کردن من چیزهای خوب زیادی به همراه دارد.”

جالب است بدانید که او طراحی داخلی کاخ سفید را در دوره ریاست جمهوری هری ترومن، دوایت آیزنهاور، جان اف. کندی، لیندون بی. جانسون، ریچارد نیکسون، جرالد فورد، جیمی کارتر، رونالد ریگان و بیل کلینتون به عهده داشته است!

آیریس آپفل، در سال ۲۰۱۲ میلادی و در سن ۹۰ سالگی به عنوان پروفسور مهمان در دانشگاه تگزاس در آستین مشغول به فعالیت شد! همچنین در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز به عنوان یکی از پنجاه شیک‌پوش بالای ۵۰ سال توسط گاردین انتخاب شد. موزه شیوه زندگی و تاریخ مد در بوینتون‌بیل فلوریدا، یکی از گالری‌های خود را به لباس ها، اکسسوری‌ها و مبلمان آیریس آپفل اختصاص داده است.

براساس آنچه در حساب‌های کاربری  آیریس آپفل معروف به مادربزرگ دنیای مد در شبکه‌های اجتماعی در اولین ساعات بامداد روز شنبه منتشر شده است، او در سن ۱۰۲ سالگی و در خانه خود در پالم‌بیچ فلوریدا درگذشت.