آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری ۴۵۶ پروژه در کلان‌شهر شیراز طی دهه فجر

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری ۴۵۶ پروژه در کلان‌شهر شیراز طی دهه فجر گفت: ۷۴ درصد پروژه‌ها بزرگ‌مقیاس هستند و و مابقی پروژه‌های متوسط و کوچک‌مقیاس است که در سطح مناطق به بهره‌برداری رسیده یا کلنگ‌زنی می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری ۴۵۶ پروژه در کلان‌شهر شیراز طی دهه فجر

محمد امین در سلسله نشست‌های روایت امید با موضوع تشریح پروژه‌های قابل‌افتتاح و کلنگ‌زنی دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ۷۴ درصد پروژه‌ها، بزرگ‌مقیاس شهری است و مابقی پروژه‌های متوسط و کوچک‌مقیاس است که در سطح مناطق به بهره‌برداری رسیده یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد ۴۵۶ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که میزان ارزش پروژه‌های کلنگ زنی ۳۰ هزار میلیارد تومان و مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش پروژه‌های قابل‌افتتاح است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در تشریح تعدادی از این پروژه‌ها افزود: افتتاح بخش جنوبی پروژه بزرگراه کوهسار مهدی که یکی از پروژه‌هایی است که پس از دو دهه اجرای آن آرزوی شهروندان شیراز بوده است تا افتتاح شود، ازجمله این پروژه‌ها بوده که دارای یک مسیر ۷ کیلومتری است که از پل شهدای گمنام آغاز و تا پل جوادیه ادامه دارد و با افتتاح این بخش، یک مسیر ۱۴ کیلومتری وارد مدار تردد می‌شود.

امین اظهار امیدواری کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده مسیر تردد بخش شمالی بزرگراه کوهسار مهدی در پاییز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی مسیر ۱۸ کیلومتری کمربندی شهر شیراز که از اواخر اسفندماه سال گذشته به شهرداری واگذار شد، از دیگر پروژه‌های قابل‌افتتاح ایام دهه فجر است که اقدامات لازم برای این محور در فاز اول در معبر امام خمینی (ره) که به‌عنوان محور مرگ از آن یاد می‌شود با انجام اقداماتی همچون تراش و ترمیم آسفالت، ایجاد شانه راه در ۱۲ کیلومتر، نصب نیوجرسی در ۱۲ کیلومتر و خط‌کشی طول مسیر و نصب تابلوهای هشداردهنده بااعتباری بالغ‌بر ۲۸۰ میلیارد تومان انجام شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بابیان اینکه تکمیل و افتتاح بخشی از پل رو گذر احمدبن موسی (ع) در کمربندی جنوب شهر شیراز یکی دیگر از پروژه‌های قابل‌افتتاح شهرداری شیراز در ایام دهه فجر است، تصریح کرد: این پروژه که به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه پل‌سازی در شهر شیراز است بهره‌برداری کامل آن در سال ۱۴۰۳ خواهد بود و در ایام دهه، فجر فاز یک آن افتتاح می‌شود.

امین همچنین به ساخت چهار پروژه بزرگ‌مقیاس در کنار ساختمان شهرداری شیراز اشاره و اظهار کرد: در ایام دهه فجر ساختمان شماره ۲ شهرداری شیراز به مساحت ۲۵ هزار مترمربع، احداث یک زیرگذر به طول ۷۵۰ متر، احداث پارکینگ زیرسطحی، احداث مرکز همایش شهرداری شیراز با ظرفیت یک هزار نفر در مجاورت ساختمان مرکزی شهرداری شیراز کلنگ زنی می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: تکمیل تقاطع‌های غیر هم‌سطح بر روی کمربندی، تکمیل زیرگذر میلاد و تقاطع شهیدان یغمور، پل طبیعت در حاشیه باغات منصورآباد و محمودیه در راستای اتصال به باغات قصر دشت، شروع عملیات اجرایی پارک آبی شهر شیراز با ۲۳ نوع بازی، اجرای عملیات مجتمع شهروند در قالب اجرای مجتمع خدماتی و ورزشی با داشتن رشته‌های ورزشی متفاوت و احداث پارکینگ، آغاز عملیات اجرایی پل انقلاب در کنار بازار انقلاب بر روی رودخانه خرم رود با مسقف کردن ۲۵۰ متر از فضای رودخانه و ایجاد یک مسیر پیاده‌روی و گردشگری، اجرای باغ‌موزه سرو در ۱۸ هکتار از باغات قصر دشت و ساماندهی رودخانه تنگ سرخ از دیگر پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در کلان‌شهر شیراز در ایام دهه فجر است.