۹۴ فواره و آب‌نماهای شهری در ۹۴ نقطه احیا و ساماندهی می‌شوند / احداث نماد شهری عاشورا در میدان امام حسین (ع)

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای طرح‌های مختلف برای بهبود فضای شهری خبر داد.

۹۴ فواره و آب‌نماهای شهری در ۹۴ نقطه احیا و ساماندهی می‌شوند / احداث نماد شهری عاشورا در میدان امام حسین (ع)

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز درباره طرح شیراز شهر فواره‌ها و آب‌نماها با احیای زیرساخت‌ها و فضاهای جدید گفت: برای ایجاد نمای بصری زیبا و متناسب با نیاز زندگی شهروندان، جانمایی آب‌نماها و فواره‌ها موردبررسی قرار گرفت است تا بهسازی، رفع عیوب و نواقص سیستم پمپ و آب‌رسانی و احیای سازه‌های آب‌نماهای بوستان‌های و احداث فواره‌ها و آب‌نماهای جدید، مناظر شهری با پیغام نشاط و امید شهروندی راه‌اندازی مجدد شوند.

 مسعود زارعی درباره اهمیت ایجاد فضای آرام و پرنشاط در فضاهای شهری افزود: باید تلاش کنیم فضاهای شهری حس خوبی به شهروندان در حین عبور و مرور روزانه منتقل کنند، نمادها و آب‌نماها ازلحاظ شاخص‌های بصری می‌تواند در منظرسازی محیط و ارتقای هویت آن مؤثر باشد.

 این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بابیان اینکه یکی از اقدامات و رویکردهای کمیسیون سلامت و خدمات شهری پاسخگویی به نیازها با تعریف پروژه‌ها است درباره المان میدان امام حسین (ع) گفت: طی ۲ سال اخیر مقررشد متناسب به جایگاه این امام شهید یک نماد شهری برگرفته از حادثه عظیم عاشورا در میدان امام حسین (ع) جانمایی گردد.

 زارعی بابیان اینکه طرح نهایی این نماد شهری در کمیسیون سلامت و محیط زیست به تصویب رسیده است عنوان کرد: اجرای احداث این نماد شهری طبق برنامه زمان‌بندی از نیم دوم آبان ماه شروع می‌شود تا این میدانگاه بزرگ شهری متناسب با نام‌گذاری برخوردار از یک المان شهری باشد تا شیراز به طراز واقعی خود در نمادها شهری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) برسد.

 زارعی درباره طرح دیگر کمیسیون تحت عنوان طرح ساماندهی و احیا و اجرای شیراز شهر فواره‌ها و آب‌نماها گفت: یکی از شاخص‌های شهر شیراز وجود فواره‌های و آب‌های روان است و بعد از بررسی موضوع احیای و ساماندهی آب‌نماها و فواره‌ها در لایحه شهرداری تعداد ۹۴ نقطه برای احیا و اجرای فواره‌ها شناسایی شد.

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام این خبر خوب که تا ایام عید تعداد ۲۰ فواره و آب‌نما در مکان تعیین‌شده احداث و احیا می‌گردد تا شیراز پایتخت محیط زیست آسیا در فضای سازی شهری با عنصر آب در شورونشاط شهروندان سرآمد باشد.

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تصریح کرد: یکی از ریل‌گذاری‌های شورا و کمیسیون سلامت، ساختن شهری است که پاسخگویی نیازهای روحی شهروندان باشد تا شهرها را محل سرزندگی و نشاط شهروندان قرار دهد؛ لذا موضوع نمادها، فواره‌ها و آب‌نماها می‌تواند به جاذبه‌های گردشگری شیراز اضافه نماید.

همچنین الزام شهرداری به کاشت درختان ثمر دار و گیاهان دارویی موضوع دیگری بود که مسعود زارعی به آن به دلیل اهمیت آن در فضاسازی شهر پرداخت و گفت: ضمن تصویب یک‌فوریت طرح، کاشت درختان دارویی و ثمردار بر اساس طرح جامع و تفضیلی دنبال می‌گردد.