پیگیری طرح نهضت ملی مسکن؛ برنامه نخستین روز کاری وزیر 4 ساعت پیش

وزیر راه و شهرسازی در نخستین روزهای فعالیت خود در این وزارتخانه بر اجرای اهداف برنامه هفتم توسعه و تحقق نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

پیگیری طرح نهضت ملی مسکن؛ برنامه نخستین روز کاری وزیر 4 ساعت پیش

فرزانه صادق مالواجرد، وزیر راه و شهرسازی در نخستین جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم از تمامی معاونان خواست تا راهکارهای دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه این وزارتخانه را بررسی و به‌طور سریع گزارش دهند.

وی همچنین دستور داد که نظام مسائل وزارتخانه بررسی و راهکارهای پیشنهادی تهیه و نهایی شود. وی تأکید کرد که برنامه هفتم توسعه در دو بخش مسکن و حمل‌ونقل باید به‌طور جدی دنبال شود و خواستار بررسی راهکارهای تحقق این اهداف شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین بر تأمین مالی طرح‌های در دست انجام تأکید کرد و خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تأمین مالی پروژه‌ها شد.

در همین راستا ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اجرای برنامه هفتم توسعه یک ضرورت است، دستور تهیه آیین‌نامه‌های مربوط به بخش زمین و مسکن را صادر کرد و آن را از اولویت‌های سازمان دانست.

وی در نشست پیگیری آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور افزود: احکام مرتبط با ماموریت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه توسعه هفتم شناسایی شده و تهیه آیین‌نامه‌های مربوطه باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به وضعیت پروژه‌های آماده‌سازی اراضی شهری و شهرک‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده است که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است.

 

تأمین زمین برای شهرهایی که نیاز به زمین دارند، پیگیری الحاق اراضی مسکونی، تصویب مکان‌یابی شهرک‌ها و توافق با نهادها و بخش خصوصی از دیگر تأکیدات این جلسه بود.