دوم تیرماه 1403 شمسی : افتتاح اولین فروشگاه خرده فروشی اپل در کشور مالزی!

دوم تیرماه 1403 شمسی : افتتاح اولین فروشگاه خرده فروشی اپل در کشور مالزی!

بیست و نهم ماه مِی سال ۲۰۲۴ میلادی که اپل اعلام کرد در تاریخ بیست و دوم ماه جون سالجاری میلادی یعنی دوم تیر ماه ۱۴۰۳ شمسی، افتتاح اولین فروشگاه حضوری خود را در کشور مالزی، در شهر کوالالامپور و در مرکز خرید اِکسچِنچ تی‌آرایکس افتتاح خواهد کرد!

Apple The Exchange TRX

Opening 22 June at 10 am

We are getting ready to open our first Apple Store in Malaysia.

We can’t wait to see you. Jom!

L1.40 The Exchange TRX

Persiaran TRX, Tun Razak Exchange

55188 Kuala Lumpur

اپل تصمیم دارد با این اتفاق، فروش محصولات خود را در خارج از کشور چین به‌ ویژه در منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا گسترش دهد.

بد نیست بدانید در سال‌های گذشته شایعه‌هایی پیرامون افتتاح اولین اپل استور در کشور مالزی شنیده شده بود! و درنهایت این کمپانی به این شایعه‌ها، جامه‌ی عمل پوشاند.

اولین فروشگاه اپل در کشور مالزی متشکل از طراحی معماری هرمی شکل، پلکانی، سفید و متمایز درواقع ششمین فروشگاه اپل در جنوب شرقی آسیا خواهد بود (سه فروشگاه در سنگاپور و دو فروشگاه در تایلند).

جالب است بدانید بر روی دیوارهای این فروشگاه، لوگوی اپل در کنار کلمه Jom نقش بسته شده است! کلمه‌ای که در زبان مالایی به معنای “بریم” یا “بیا” ترجمه می‌شود.

تاکنون اطلاعاتی درباره معمار و طراح این فروشگاه در مالزی منتشر نشده است! اما گمان می رود به مانند دیگر فروشگاه‌های خرده فروشی اپل، این فروشگاه نیز توسط نورمن فاستر طراحی شده باشد. البته براساس آنچه منتشر شده است، طراحی این فروشگاه الهام گرفته از “تودونگ ساجی” می‌باشد! تودونگ ساجی در فرهنگ مالایی به روکش پلاستیکی کوچک غذا گفته می‌شود که برای پوشاندن یک بشقاب یا کاسه استفاده می‌شود.