بیست و چهارم مهر ماه 1403 و افتتاح اولین هتل کربن مثبت جهان در ایالات متحده آمریکا با الهام از درخت آسپن

فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی بود که خبرهایی مبنی بر آغاز ساخت‌وساز اولین هتل کربن مثبت در ایالات متحده آمریکا آغاز شد! هتل پاپیولس واقع در شهر دنور به عنوان پرجمعیت‌ ترین شهر ایالت کلرادو که توسط استودیو معماری گنگ (مستقر در شیکاگو) طراحی شده است

بیست و چهارم مهر ماه 1403 و افتتاح اولین هتل کربن مثبت جهان در ایالات متحده آمریکا با الهام از درخت آسپن


کانسپت طراحی هتل پاپیولس برگرفته از درخت آسپن (توس) می‌باشد! نما ی سفید رنگ این هتل و پنجره‌های نقش بسته بر روی آن، شباهت بسیار زیادی به الگوهای به شکل چشم بر روی تنه ی درخت آسپن (توس) دارد (شبیه به لکه‌های تیره رنگبی که بر روی تنه درخت آسپن وجود دارد).

لازم به بیان است مفهوم کربن مثبت به این معنی است که یک پروژه علاوه بر خودداری از افزودن به تولید گازهای گلخانه‌‌ای در جو زمین، با انجام برخی فعالیت‌ها به حذف دی اکسید کربن اضافی موجود در جو زمین نیز بپردازد! اتفاقی که به عنوان یک مزیت زیست محیطی ارزشمند شناخته می‌شود.

برای نمونه، براساس اعلام توسعه کنندگان این پروژه، در هر مرحله از روند ساخت‌وساز، تمهیداتی برای کاهش میزان کربن تولیدی در نظر گرفته شده بود! از جمله این تمهیدات می‌توان به بهره گیری از مخلوط بتن کم کربن، استفاده از مواد و مصالح با امکان بازیافت بالا و همچنین به حداقل رساندن ضایعات و مصالح اشاره کرد!

همچنین تضمین کاشت بیش از ۷۰۰ هزار اصله درخت توسط مالکان و سهامداران هتل پوپولوس موضوع جالب توجه دیگر است! این تضمین دلیلی ندارد جز جبران اندک میزان کربن تولید شده توسط پروژه در زمان بقای خود...

پروژه‌ی هتل ۱۳ طبقه‌ی پاپیولس متشکل از ۲۶۵ اتاق مهمان که بر روی سایتی مثلثی شکل بنا شده است، برای توجه هر چه بیشتر به معماری پایدار و عملکرد محیطی بالا، از پنجره‌ها و بازشوهایی (گاه به ارتفاع ۹.۱ متر) خودسایه‌انداز، عایق و همچنین هادی آب باران برای استفاده توسط پروژه، بهره می‌برد!

اما براساس جدیدترین خبرهای منتشر شده، مطلع شده‌ایم اولین هتل کربن مثبت  در ۱۵ اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی افتتاح خواهد شد.