پنل بتن اکسپوزنما

پنل بتن اکسپوز نما یکی از نیاز های طرح های مدرن و مینیمال هست و با توجه به زیبایی ظاهری و دوام بالا نسبت به سنگ و دیگر متریال ها پرطرفدار شده است.

پنل بتن اکسپوزنما
پنل بتن اکسپوز

با توجه به استفاده از فرمولاسیون تخصصی و منحصر به فرد در ساخت پنل های بتن اکسپوز، این پنل ها بهترین گزینه برای استفاده در شرایط آب و هوای نامساعد  هستند.

همچنین مقاومت در برابر دمای +90 تا -50 درجه سانتی گراد، پنل بتن اکسپوز را برای هر نوع آب و هوایی بی رغیب نموده است.

روش های نصب پنل بتن اکسپوز نما

نصب جوشی:

پنل بتن اکسپوز را میتوان با تعبیه صفحه فولادی در بتن برای اجرای روش خشک تولید نمود. از این رو برای اتصال جوشی مشکل خاصی وجود ندارد.

نصب با پیچ:

پنل بتن اکسپوز را میتوان با توجه به مقاومت دیوار سازه ای با پیچ به آن نصب نمود. برای این کار معمولا در پنل جای بولت وجود دارد.

نحوه نصب در فضای داخلی به صورت پیچی

  1. ابتدا دیوار مورد نظر را اندازه گیری کنید.
  2. از تراز بودن دیوار مورد نظر مطمعن شوید. دیوار باید مقاومت لازم جهت نصب و تحمل وزن تایل های بتن اکسپوز را دارا باشد. در غیر این صورت از یک شاسی فلزی که به سقف و کف مهار شده است کمک بگیرید.
  3. بر اساس سلیقه و ابعاد دیوار موجود سایز تایل بتن اکسپوز و بافت پنل آن را انتخاب کنید. آگاه باشید که پنل های بتنی مانند سرامیک بی نقص نیستند.
  4. برخی از تایل های بتن اکسپوز بسته به طرح شما نیاز به برش دارند. آنها را با احتیاط برش بزنید. با کمک فرز ، مینی فرز و یک صفحه برش گرانیت بر میتوانید پنل های بتنی را برش بزنید.
  5. با توجه به ابعاد تایل های بتن اکسپوز و جای بولت آنها شاسی فلزی را به دیوار متصل کنید.اگر از روش پیچی استفاده میکنید مراقب تداخل محل پیچ های اتصال شاسی به دیوار و جای بولت های پنل باشید.
  6. بهتر است پیچ های اتصال شاسی به دیوار در پروفیل مخفی باشند.
  7. نصب پنل ها باید از پایین به بالا شروع کنید. بین پنل ها حداقل 2 میلیمتر درز اجرا نمایید. برای تراز پنل ها از تراز لیزری استفاده کنید.
  8. پس از تراز هر تایل در مکان مناسب آن را به شاسی پیچ نمایید. میتوان از چسب های پلی اورتان و اپوکسی نیز جهت نصب پنلهای بتن اکسپوز استفاده کنید.
  9. پس از اتمام نصب پنل ها درز بین تایل ها را با فوم و پودر بندکشی پر کنید.

نصب با ملات:

در هنگام تولید پنل های بتن اکسپوز میتوان در آن اتصال های مناسب اسکوپ، قرار داد که اجرای آن را با ملات امکان پذیر می نماید.

نصب با چسب:

با توجه به محل نصب پنل های بتن اکسپوز (داخلی یا خارجی) میتوان از چسب متناسب بهره برد.