پروژه‌ بزرگراه امام خامنه‌ای نباید معطل ۳ کیلومتر باقی‌مانده شود

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا گفت: پروژه‌ بزرگراه امام خامنه‌ای در سال ۱۳۹۷ کلید خورد و تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و نباید معطل ۳ کیلومتر باقی‌مانده شود و شهروندان نیز بلاتکلیف بمانند.

پروژه‌ بزرگراه امام خامنه‌ای نباید معطل ۳ کیلومتر باقی‌مانده شود

 روح الله شجاعیان دیروز در حاشیه بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس از برخی پروژه‌های عمرانی شهر صدرا اظهار کرد: پروژه بزرگراه امام خامنه‌ای از طرح‌های حیاتی شهر صدرا است که لازم است هرچه زودتر نهایی شود.

وی افزود: مزایای این بزرگراه در ابعاد مختلف کاهش ترافیک، کاهش زمان، دسترسی بهتر، هم برای صدرا و هم برای شیراز قابل توجهی خواهد داشت و احداث این بزرگراه مسیر مناسب جهت احداث خط ۳ مترو در ایستگاه صنایع را فراهم می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا تصریح کرد: اخیراً شهرداری شیراز با ارسال نامه‌ای با استناد به قانون برنامه هفتم اعلام کرده بود شرکت عمران به شرط عدم ایجاد شهر جدید در حریم شهرها امکان تملک اراضی را دارد و خواستار انجام باقی‌مانده کار توسط شرکت عمران شده بود، در حالی که قانون به شرکت عمران به شرط سرمایه‌گذاری امکان تملک داده است، همانند آنچه در آزاد راه شیراز اصفهان انجام شد.

شجاعیان با بیان اینکه بازدیدهای میدانی عموماً مؤثرتر است، خاطرنشان کرد: پیشرفت کار خوب است و برخی بخش‌ها، بستر ۹۰ درصد آماده شده و تنها آسفالت نهایی باقی‌مانده است.

وی اضافه کرد: مقرر شد جلسه مشترکی با حضور شهرداران دو شهر صدرا و شیراز، شرکت عمران صدرا و اعضای شورا، با حضور استاندار و مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس برگزار شود تا چالش‌های پیش‌روی احداث بزرگراه امام خامنه‌ای بررسی شده و این مسیر تعیین تکلیف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با تاکید بر اینکه ما معتقدیم هرچه زودتر این موضوع باید حل شود، ادامه داد: پروژه‌ای که سال ۹۷ کلید خورده و تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده نباید معطل ۳ کیلومتر باقی‌مانده شود و شهروندان نیز بلاتکلیف بمانند.