وعده‌ای که چشم سیاه جاده «سیاخ دارنگون» در انتظارش سپید شد

فاز یک جاده سیاخ دارنگون استان فارس که به یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های استان تبدیل شده، مدتی است که از پیچ و خم موانع عبور کرده و پیشرفتی داشته است؛ با این امید که فاز دوم نیز در حال تأمین اعتبار است اما خبری از تحقق این امید واهی نیست.

وعده‌ای که چشم سیاه جاده «سیاخ دارنگون» در انتظارش سپید شد

بر اساس آمارها این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های استان است که با وجود تصادفات پرتعداد، کار اصلاح و احداث آن ‌مدت‌هاست به اما و اگر کشیده شده است.

این روزها دوباره اخباری مبنی بر تصادفات بالا در جاده سیاخ دارنگون شیراز به گوش می‌رسد و آن طور که از ظاهر ماجرا پیداست این جاده هم مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر چشم انتظار بودجه است.

علی حسین شهبازی، بخشدار سیاخ دارنگون در گفتگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه فاز نخست این جاده در حال اجرا است، اظهار داشت: فاز اول با طول 6/2 کیلومتر از «نجم آباد» شروع شده و به «سه راه خانه خمیس» می رسد؛ روند اجرای این فاز با موانعی رو به رو شده که با ورود استاندار و فرماندار در حال برطرف شدن است.

یک بام و دو هوا: کارها انجام شده اما زمان اتمام پروژه قابل پیش‌بینی نیست

شهبازی به زمان شروع تا اتمام این پروژه اشاره کرد و گفت: فاز اول از یک یا دو سال گذشته شروع شده و زمان اتمام آن قابل پیش بینی نیست اما اکثر کارهای فاز اول انجام شده است.

وی ادامه داد: یک سری موارد  مانند وجود باغ شهرها و موانع دولتی و شخصی دیگر نیز در کاهش سرعت پروژه دخیل بوده که موجب توقف پروژه برای مدتی شده بود و این موانع پیش‌روی فاز یک است.

برنامه‌ریزی از ما، پیگیری از نماینده و فرماندار و استاندار

او در ارتباط با فاز دوم نیز عنوان کرد: برنامه ریزی ها برای ۱۱ کیلومتر فاز دوم که از سه راه خانه خمیس به سمت قله چوبی یا حسین آباد است انجام شده و برای شروع فعالیت آن برخی از نماینده های فعلی مجلس ، استاندار و فرماندار درحال پیگیری آن هستند.

شهبازی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود ۳۰۰ میلیارد اوراق به پیمان کار داده شود اما این قضیه منتفی شد گفت: طبق آخرین صحبت ها بودجه مقداری از این ۱۱ کیلومتر تأمین شده و قول داده اند که به زودی کار را شروع کنند و ما پیگیر آن هستیم.

این جاده کشش حجم زیاد ترافیک را ندارد

وی با بیان اینکه سرعت زیاد نیز در این جاده موجب تصادفاتی می شود گفت: در این مسئله که این جاده نیاز به بهسازی دارد شکی نیست و در شأن مردم نیست اما برخی ها با سرعت زیاد رانندگی می کنند و مسئله دیگر وجود باغ شهرها و حجم بالای رفت و آمد است که بعضی از روزها جاده ظرفیت این جمعیت را ندارد.

به گفته بخشدار این منطقه، حتی ممکن است این برنامه ریزی ها با موانعی رو به رو شود و کار مجددا عقب بماند.

نماینده قول داده؛ فرماندار تکذیب می‌کند

 با وجود اینکه قادری نماینده مردم شیراز و زرقان قول گرفتن بودجه را داده بود اما هنوز خبر قطعی از تأمین این بودجه نیست و البته چندی پیش فرماندار شیراز در گفتگو با فارس گفته بود بودجه ای هنوز برای این بخش تعریف نشده است.

با اینکه در این موضوع شکی نیست که سرعت بالا از عوامل افزایش آمار تصادفات در این جاده شده است اما این مورد را باید در نظر گرفت که مردم این منطقه چشم انتظار بودجه ای هستند که جانشان را حفظ کند و البته باغ شهرهای پرتعداد علت دیگر تصادف در آن منطقه است.