همکاری شرکت اماراتی بن غاطی و برند ساعت سو ئیسی جا کوب اندکو در ساخت بلند ترین برج مسکونی در شهر دبی !

اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی بود که خبرهایی مبنی بر ساخت بلندترین برج مسکونی در شهر دبی منتشر شد! پروژه‌ای حاصل همکاری میان شرکت بِن غاطی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی املاک و مستغلات در کشور امارات متحده عربی و برند جاکوب اند کو به عنوان یکی از لوکس‌ترین برندهای سوئیسی تولید ساعت در جهان.

همکاری شرکت اماراتی بن غاطی و برند ساعت سو ئیسی جا کوب اندکو در ساخت بلند ترین برج مسکونی در شهر دبی !

این پروژه که برج بن غاطی جیکوب و کو رزیدنس (Burj Binghatti Jacob & Co Residences) نام دارد، تصمیم دارد عنوانِ بلندترین ساختمان مسکونی جهان را از برج سنترال پارک نیویورک با ۴۷۲ متر ارتفاع و در ۹۸ طبقه گرفته و خود به این عنوان شناخته شود!

براساس تصاویری که از این پروژه منتشر شده است، این برج با بیش از ۱۰۰ طبقه، یک تاج از مناره‌های الماس شکل بر سر خود خواهد داشت. لازم به بیان است طراحی معماری این پروژه توسط رومن ونوکوف انجام شده است؛ فردی که در چند دهه‌ی گذشته، طراحی فروشگاه‎‌های جاکوب اند کو را در سراسر جهان برعهده داشته است.

همچنین در طبقات آخر این برج، پنت‌هاوس‌هایی لوکس طراحی خواهد شد که هر یک الهام گرفته از یکی از ساعت‌های پرچمدار برند جاکوب اند کو خواهد بود! توسعه‌دهندگان این پروژه بر این باورند که ساکنان این برج، فرصت زندگی در میان ابرها را خواهند داشت...

چندی پیش، جاکوب آرابو ، طراح جواهرات و ساعت‌ساز آمریکایی ازبکستانی‌الاصل در صحبت‌های پیرامون این پروژه گفت:

"این سازه‌ی باشکوه، نشان‌دهنده‌ی آرزوهای انسان برای رسیدن به ستاره‌ها است..."

در انتها لازم به یادآوری است برج خلیفه علیرغم ارتفاع خود به عنوان بلندترین برج مسکونی جهان شناخته نمی‌شود! چرا که کمتر از ۸۵ درصد فضاهای آن توسط املاک مسکونی اشغال شده است.