نگاهی به رتبه دوم مسابقه طراحی داخلی ساختمان ریس کنترل

در بدو ورود با تغییر رنگ متریال کف (میکروسمنت مشکی) که هم از لحاظ اجرایی، پروژه دچار تخریب و چالش نمی نماید و هم از نظر بصری مخاطب متوجه ورود به فضایی جدید می گردد، استفاده شده است. مشکی نماد قدرت و صلابت است که با خطوط تیز گوشه ترکیب شده که علاوه بر قدرتمند بودن هیجان بیشتر فضاها را تاکید می نماید.

نگاهی به رتبه دوم مسابقه طراحی داخلی ساختمان ریس کنترل

از آنجا که اتوموبیل رانی طی کردن یک مسیر با پیچیدگی های خاص خود است، حرکت اوریگامی سقف تداعی کننده این موضوع می باشد که در انتهای این مسیر شاهد نمایش خودرویی با ویژگی خاص خواهم بود.

برای تعدیل هیجان در حین صرف کافی و خرید استفاده از متریال چوب و رنگ سفید بهره برده ایم و لاین لایت های به کار گرفته شده در فضا تداعی خطوط سفید رنگ روی آسفالت خیابان ها و امتداد مسیرها می باشد.

فضای کافه کیوبی شکل با تکرار خطوط نور رقم زده شده است که به مثابه اتاقک های معاینه خودرو می باشد.

این طراحی با توجه به موارد ذکر شده در مورد خواسته های کارفرما بسیار اجرایی و اقتصادی طراحی گردیده است. از آنجا که مسابقات اتوموبیل رانی در نوع خود دارای حجم زیادی از هیجان است و چنین فضایی باید این هیجان را تبدیل به یک جریان نموده و سیر تکاملی به این حس مخاطبین دهد.

برای بالا بردن هیجان و رفتن به سمت تراس و تماشای مسابقات، از رنگ قرمز که وام گرفته شده از رنگ بدنه خارجی نما می باشد، استفاده شده است. این قسمت هم صرفا روی متریال موجود با میکروسمنت رنگ خواهد شد که صرفه اقتصادی این بخش هم در نظر گرفته شده باشد.

مخاطبین این فضا برای کسب تجربه ای متفاوت از تفریح به این سایت مراجعه می نمایند. برای همین منظور و کسب تجربه هایی از این حیث، چیدمان مبلمان به گونه ای در نظر گرفته شده است که احساس راحتی و عدم یکنواختی را تجربه کنند و چیدمان مبلمان به صورت پرتابل بوده و قابل تغییر می باشد.

از سوی دیگر در جای به جای طراحی این مجموعه مسیرهای نوری در شاخص کردن المان ها استفاده گردیده است که خود تداعی مسیر حرکتی رالی را که یک لوپ می باشد را برای مخاطب می نماید.

بخش زیادی از طرح پیشنهادی مذکور با استفاده از کناف و رنگ های میکروسمنت قابل اجرا می باشد که حذف مساحت زیادی از کناف کاری سقف و نمایان شدن تاسیسات، نه تنها طراحی را به سمتِ های تک برده، بلکه همسو با کاربری می باشد و توجیه اقتصادی برای اجرای طرح پیشنهادی دارد.