شیراز می‌تواند یکی از گزینه‌های انتقال پایتخت باشد

شهردار شیراز گفت: با توجه به طرح موضوع انتقال پایتخت از تهران، شهر شیراز می‌تواند گزینه مناسبی برای پایتخت باشد.

شیراز می‌تواند یکی از گزینه‌های انتقال پایتخت باشد

محمد حسن اسدی دیروز_ یکشنبه هجدهم شهریور_ در یکصد و شصت و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در سفیر وزیر کشور به شیراز مشکلات و درخواست‌ها به صورت شفاهی و کتبی مطرح شد.

وی افزود: توسط ریاست محترم جمهور موضوع انتقال پایتخت مطرح شد و در کشورهایی که احساس نیاز به انتقال پایتخت وجود دارد موضوع انتقال پایتخت مطرح می‌شود. لذا به عنوان شهردار کلان شهر شیراز و شهروندی که در این شهر زندگی می‌کنم با توجه به وضعیت تهران و مخاطراتی که این شهر همچون زلزله، آلودگی و ترافیک مواجه است، چنانچه مسئولین ارشد کشور علی الخصوص مقام معظم رهبری اگر تصمیم بر انتقال پایتخت دارند استان فارس و شهر شیراز می‌تواند گزینه مناسبی باشد و شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز می‌تواند در امر انتقال پایتخت به شیراز کمک کند.

 دو روز گذشته مسعود پزشکیان ریاست جمهور در بازدید از فعالیت‌های زیربنایی و زیرساختی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به مشکلات پایتخت اشاره و اعلام کرد؛ تهران به عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است که هیچ راه‌حلی جز انتقال مرکزیت نداریم. کمبود آب، نشست زمین، آلودگی هوا و امثال آن با تداوم سیاست‌ها و اقداماتی که تا به حال اتخاذ و اجرا شده‌اند، فقط تشدید شده و راه‌حل اساسی جابه‌جایی مرکزیت سیاسی و اقتصادی کشور است. انتقال مرکزیت سیاسی و اقتصادی هم به این شکل که ما خودمان در تهران بنشینیم و به مردم بگوییم جابه‌جا شوند، مقدور و ممکن نیست. لذا باید ابتدا خودمان برویم تا مردم هم دنبال ما بیایند.