شهرداری شیراز پرچمدار اقدامات عمرانی/ برخی پروژه‌های شهری در زمان برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵۰۰۰ شهید فارس به بهره‌برداری می‌رسند

شهردار شیراز در چهارمین همایش استانی خبرگزاری فارس با بیان اینکه شهرداری این کلان‌شهر پرچمدار اقدامات عمرانی است، از افتتاح و بهره‌برداری برخی پروژه‌های شهری در زمان برگزاری دومین‌ کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵۰۰۰ شهید فارس خبر داد.

شهرداری شیراز پرچمدار اقدامات عمرانی/ برخی پروژه‌های شهری در زمان برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵۰۰۰ شهید فارس به بهره‌برداری می‌رسند
چهارمین همایش استانی خبرگزاری فارس استان فارس با حضور مسئولان ارشد استان و جمعی از خبرنگاران و مطالبه‌گران برگزار شد.

در این همایش محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، سید مصطفی بحرینی دادستان فارس، ابراهیم ابراهیمی معاون حقوق عامه دادستان، محمدحسن اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز، ابراهیم کمالی عضو شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس خبرگزاری فارس استان فارس و جمع کثیری از خبرنگاران فعال در خبرگزاری فارس، حضور داشتند. 

 شهردار شیراز در این همایش با اعلام اینکه شهرداری این کلان‌شهر پرچمدار اقدامات عمرانی است، گزارشی از اقدامات شهرداری شیراز و پروژه‌های افتتاح و بهره‌برداری شده و همچنین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های جدید ارائه داد.

محمدحسن اسدی با برشمردن اهداف مدیریت شهری و وظیفه پاسخگویی به مطالبات شهروندان بیان کرد: یکی از اهداف ما معرفی و شناسایی وظایف، حدود اختیارات و اقدامات مدیریت شهری به دانش آموزان مطالبه‌گر و فعال در خبرگزاری فارس بود و اینکه بتوانیم عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز را اعلام کنیم و گوشه‌ای از شرح وظایف و اقدامات انجام‌شده یا در دست انجام را به آن‌ها اعلام کنیم. 

وی با اشاره به حضور جمعی از دانش‌آموزان فعال خبرگزاری فارس گفت: وظیفه خود دانستیم که از فعالیت‌های این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم، چراکه دانش‌آموزان از جمله اقشاری هستند که با پیشرفت و شکوفایی می‌توانند در آینده این شهر نقش‌آفرینی کنند و همه ما در قبال شکوفایی آن‌ها وظیفه‌ داریم.

 اسدی در پاسخ به مطالبه خبرنگاران با بیان اینکه روشنایی کمربندی شیراز از جمله وظایف و اختیارات شهرداری شیراز نیست و مربوط به شرکت توزیع نیروی برق است، افزود: بر اساس تفاهم صورت پذیرفته بین شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر و اداره کل راه و شهرسازی فارس، عملیات ساماندهی، بهسازی و ایمن سازی ۱۸ کیلومتر از کمربندی ۴۲ کیلومتری در دستور کار شهرداری این کلان‌شهر قرار گرفته است.

شهردار شیراز ادامه داد: با وجودی‌‌که موضوع ساماندهی کمربندی در چند دوره مختلف شورای اسلامی شهر مطرح بود، اما در شورای ششم از سال گذشته ردیف بودجه‌های مختلف پیش‌بینی و ساماندهی کمربندی مدنظر مدیریت شهری قرار گرفت و مسیر ۱۸ کیلومتری از این کمربندی ۴۲ کیلومتری تحویل شهرداری شد که مواردی از قبیل عملیات خاکبرداری و تسطیح، بتن زیرسازی، نصب بلوک‌های جداکننده ترافیک، آسفالت و درزگیری، علائم ترافیکی، پایش تصویری، چراغ‌های چشمک زن، مدیریت و اصلاح هندسی دسترسی‌های کمربندی، اجرای استاندارد تابلوهای راهنمای مسیر و علائم راهنمایی و رانندگی، اجرای خط کشی محوری و حفاظ‌های طولی، اجرای ضربه‌گیر دماغه‌ها و در نهایت نصب و راه‌اندازی ۸ سامانه ثبت تخلف سرعت از جمله اقدامات شهرداری در این مسیر است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز بیان کرد: اقدامات در خصوص اجرای پروژه‌های این محور درحیطه وظیفه وزارت راه و شهرسازی است، اما به‌دلیل تعدد پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح کشور و مشکلات دولت، شهرداری به دلیل امنیت جان مردم این مسئولیت را پذیرفت و در این خصوص ایمن‌سازی کمربندی از سال گذشته آغاز شده است.

وی همچنین وظایف شهرداری‌ها اشاره و‌ عنوان کرد: شهرداری‌ها تا امروز ۳۵۵ وظیفه بر عهده دارند و همه مسئولین باید به صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات و امیدآفرینی تلاش کنند. 

شهردار شیراز با بیان اینکه در این  کلان‌شهر کارهای بسیار بزرگ، قابل توجه و هدفمندی رخ داده است، گفت: در حال حاضر در سه سطح به شهروندان خدمت‌رسانی می‌شود.

به گفته اسدی، فعالیت همزمان و شبانه‌روزی در خطوط چهارگانه مترو و انجام عملیات متعدد در ارتفاعات دراک و بام شیراز نظیر احداث تله کابین، آکواریوم، پارک آبی و مسیر ۲۵ کیلومتری دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از فعالیت‌های انجام‌شده و در حال انجام شهرداری شیراز در سطوح زیرزمینی و‌ ارتفاعات این کلان‌شهر است.

این مقام ارشد مدیریت شهری با بیان اینکه در هر نقطه از کلان‌شهر ۲۵ هزار هکتاری شیراز تا شعاع یک‌کیلومتری آن‌، یک پروژه در حال فعالیت است، گفت: در این سطح از فعالیت پروژه‌های متعدد در نوبت شب و روزهای تعطیل برای پیشرفت و تسریع به موقع در بهره‌برداری در حال انجام هستند.

وی به بسته‌های متعدد افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری شیراز اشاره و بیان کرد: بسته‌‌های ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی ویژه سفر ریاست جمهوری در سال گذشته، ۵۰ هزار میلیاردی در دهه فجر گذشته و‌ ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی امسال به منظور امیدآفرینی تعریف و اجرا شده است.

اسدی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در دستور کار و اجراست، گفت: با توجه به نزدیک شدن به کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس و حضور جمعی از مسئولین از ۴ تا ۱۰ آبان تصمیم داریم برخی پروژه‌های شهری و محرومیت‌زدایی را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.