ساخت بزرگ ترین گذرگاه حیات وحش جهان بابودجه 92میلیون دلاری در بزرگراه 101کالیفرنیا برای عبور شیرهای کوهی و وزغ ها!

به تازگی عکس‌هایی منتشر شده است که در آن شاهد ساخت‌وساز بزرگ‌ترین گذرگاه حیات وحش جهان در کوه‌های سانتا مونیکا در لس‌آنجلس هستیم. پروژه‌ای ۹۲ میلیون دلاری که فرآیند ساخت آن در سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد و در آزادراه ۱۰۱ در آگورا هیلز واقع است.

ساخت بزرگ ترین گذرگاه حیات وحش جهان بابودجه 92میلیون دلاری در بزرگراه 101کالیفرنیا برای عبور شیرهای کوهی و وزغ ها!


بزرگ‌ترین پل روگذر حیات‌ وحش جهان با طول ۲۱۰ فوت و عرض ۱۶۵ فوت، به حیواناتی مانند شیرهای کوهی، کایوت‌ها، مارها و وزغ‌ها اجازه می‌دهد تا با خیال راحت از بزرگراه عبور کنند...

براساس آنچه از سوی لس‌آنجلس تایمز منتشر شده است، این ویدیو شامل مراحل ساخت دیوارهای صوتی و موانع بتنی در دو طرف پل والیس آننبرگ می‌باشد! لازم به بیان است اطراف این پل توسط یک هکتار از گیاهان بومی احاطه خواهد شد و دیوارهای صوتی پوشیده از پوشش گیاهی برای کمک به محافظت از حیوانات شبانه در برابر سروصدا و نور در جای خود قرار خواهند گرفت.

از سال ۲۰۰۲ میلادی، حداقل ۲۵ شیر کوهی در بزرگراه‌های لس‌آنجلس کشته شده‌اند! البته ممکن است پنج سال طول بکشد تا برخی از حیوانات به استفاده از گذرگاه عادت کنند.

این پروژه که براساس برنامه‌ریزی‌ها در اوایل سال ۲۰۲۶ میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید، بزرگ‌ترین پل در نوع خود در جهان خواهد بود.

گذرگاه حیات وحش یا گذرگاه زیستگاهی و یا گذرگاه سبز، ناحیه‌ای از زیستگاه است که جمعیت‌های حیات وحش را که توسط فعالیت‌ها یا ساختارهای انسانی (مانند جاده‌ها، توسعه یا قطع درختان و...) از هم جدا شده‌اند، به هم متصل می‌کند. گذرگاه حیات وحش موجب حفاظت از زیستگاه جانوران می‌شود و از تقسیم شدن و پراکنده شدن زیستگاه‌های جانوران ممانعت می‌کند.