روستایی که ۴ خواهر ساخته‌اند

تاکنون دو خانه با درها و پنجره‌های دایره‌ای‌شکل برای این روستا ساخته شده است

روستایی که ۴ خواهر ساخته‌اند

اعضای یک خانواده در بوسنی با ساخت روستایی به سبک خانه‌های هابیت‌های داستان «ارباب حلقه‌ها» یک مقصد گردشگری جدید خلق کرده‌اند.

به گزارش رویترز، چهار خواهر روند ساخت نخستین روستای «هابیتی» در جنوب شرقی اروپا را در تپه‌های سرسبز بوسنی آغاز کرده‌ و امیدوارند بتوانند طرفداران مجموعه‌ کتاب‌ها و فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» را جذب کنند.

بزرگترین خواهر خانواده «میلیچویچ» با اشاره به منظره چشم‌نواز دره و دریاچه واقع در این تپه‌های سرسبز بیان کرد: «ما معمولا گردهمایی‌های خانوادگی را در این مکان برگزار می‌کردیم و همیشه درباره این گفت‌وگو می‌کردیم که بهترین راه برای استفاده از این فضا برای مقاصد گردشگری چه چیزی می‌تواند باشد.»

این روستای «هابیتی» که «کریسیوو هابیتون» ‌نام دارد در روستایی واقع در ۴۰ کیلومتری «سارایوو»، ‌پایتخت کشور بوسنی ساخته شده است.

سال گذشته بود که یکی از خواهران فارغ‌التحصیل رشته مهندسی زمین‌شناسی ایده ساخت روستایی به سبک خانه‌های «هابیت‌ها»ی داستان «ارباب حلقه‌ها» نوشته «تالکین» ‌را مطرح کرد. با اجرای این ایده تمام خانه‌ها باید همچون خانه‌های این داستان داخل زمین ساخته می‌شدند.

تاکنون دو خانه با درها و پنجره‌های دایره‌ای‌شکل برای این روستا ساخته شده است و تعداد خانه‌ها با ادامه روند ساخت‌وساز این روستای «هابیتی» ‌بیشتر خواهد شد.

به گفته این خانواده، از همین حالا نیز گردشگرانی از بوسنی و سایر کشورهای اروپایی از این روستا بازدید می‌کنند.