بهار گردشگری در اولین نوروز پساکرونایی و یک هشدار

شیراز جای سوزن انداختن نیست ؛ با برنامه به این شهر سفر کنید

بهار گردشگری در اولین نوروز پساکرونایی و یک هشدار

گرچه شور  نوروزی سفر اتفاقی مبارک برای صنعت نیمه جان گردشگری است اما شلوغی و ازدحام توام  با سهل انگاری گردشگران در رعایت پروتکل های گردشگری نگران کننده است و می تواند زنگ خطر شیوع دوباره کرونا و مختل کردن روند تداوم رونق سفر در ماههای آینده باشد.

«توریسم آنلاین» نوشت : شوق انباشته سفر پس از دوسال خانه نشینی بازار راکد گردشگری را در نوروز 1401 جان دوباره بخشیده است . مقاصد گردشگری ایران مملو از مسافر نوروزی است .گرچه این شور سفر اتفاقی مبارک برای صنعت نیمه جان گردشگری است اما شلوغی و ازدحام توام  با سهل انگاری گردشگران در رعایت پروتکل های گردشگری نگران کننده است و می تواند زنگ خطر شیوع دوباره کرونا و مختل کردن روند تداوم رونق سفر در ماههای آینده باشد.

ورود تعداد زیاد مسافر نوروزی به شیراز مرکز استان فارس صف های طویل و ازدحام بسیاری دراماکن گردشگری ایجاد کرده است.

ظرفیت اسکان تکمیل و همه اینها مدیریت و نظارت بر بازار پرشور سفرهای نوروزی امسال را خصوصا با وجود کرونا سخت خواهد کرد.

طبق اعلام قائم مقام ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر فارس ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در شیراز تکمیل شده و مسافران بهتر است زمان سفر خود به این شهر را تغییر دهند.

محمد فرخ‌زاده قائم مقام ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر فارس با بیان این که بیش از ۲۳ هزار تخت در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، هتل‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مهمان‌پذیر‌های دارای مجوز برای اسکان مسافران در استان فارس پیش بینی شده است، افزود: در شبهای گذشته این ظرفیت پاسخگوی انبوه مسافران نوروزی نبود و برای اسکان مسافران از تمام فضاهای پشتیبان شامل کلاس های مدارس، حسینه ها، سالن های ورزشی و خانه های مسافر استفاده شد.

او با بیان این که کمپ های شهرداری، ورزشگاه ها، مدارس چهار ناحیه آموزش و پرورش، و حرم مطهر علی بن حمزه هم به اسکان مسافران در شیراز اختصاص داده شده است، اظهار کرد: باتوجه به ازدحام جمعیت محدودیت اسکان در ۱۳ بوستان هم برداشته شد.

او گفت: علاوه بر مدارس و ورزشگاه ها، برای پذیرایی از گردشگران نوروزی دیشب از ظرفیت نمایشگاه بین المللی فارس، مساجد و تکایا هم استفاده شد.

آنچه حائز اهمیت است احتیاط و توجه گردشگران به حضور پنهان کروناست از این رو اکیدا به رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبت از کودکان و سالمندان توصیه می شود.