راهنمای انتخاب بهترین ساندویچ پانل پلی یورتان PIR یا EPS

راهنمای انتخاب بهترین ساندویچ پانل پلی یورتان PIR یا EPS

ساندویچ پانل چیست و چه کاربردی دارد؟

ساندویچ پانل یک مصالح ساختمانی مدولار است که برای پوشش ساختمان ها و سازه ها طراحی شده است. این پانل ها از دو لایه تشکیل شده اند که ساختار بیرونی را تشکیل می دهند و فرم، مقاومت در برابر آب و هوا و استحکام را تضمین می کنند. آنها حاوی هسته ای هستند که خواص عایق حرارتی و صوتی را فراهم می کند.

ساندویچ پانل

ویژگی های ساندویچ پانل پلی اورتان

یکی از مهم ترین ویژگی های ساندویچ پانل پلی یورتان عایق بودن عالی آنهاست. هسته صفحات آن را می دهد هدایت حرارتی کم، به این معنا که، عایق بهتر. به همین دلیل اغلب در نوسازی ساختمان ها استفاده می شود. چه در پشت بام و چه در نما، و در ساخت ساختمان های صنعتی.

ساندویچ پانل ها بسیار سریع ساخته و نصب می شوند. برای مونتاژ، آنها به سازه پیچ می شوند و بسته به نوع پرداخت، می تواند با پیچ های قابل مشاهده یا پنهان باشد. این باعث می شود زمان ساخت یکی از کوتاه ترین نسبت به سایر سیستم ها

یکی از مهمترین مزایای ساندویچ پانل به عنوان یک عنصر ساختمانی این است انواع شکل ها و پرداخت های موجود در بازار انواع پانل ها بسته به ساختمانی که برای آن طراحی شده است وجود دارد. روکش‌ها بین روستیک و مدرن متفاوت است، و می‌توانیم پانل‌های تقلیدی از چوب یا کاشی‌های بدلی را در میان سایر موارد پیدا کنیم.

ساندویچ پانل چقدر است؟

عرض تخته عایق معمولاً می باشد 1000 میلی متر و در برخی مدل ها 1150 میلی متر عرض دارد. طول ساندویچ پانل را می توان با توجه به نیاز هر پروژه تنظیم کرد که متداول ترین ابعاد آن بین 3 تا 6 متر است، اما در برخی موارد حداکثر تا 16 متر نیز قابل دستیابی است. ضخامت این پانل ها بسته به کاربرد نهایی می تواند بسیار متفاوت باشد، رایج ترین مقادیر بسته به کاربرد بین 40 تا 150-200 میلی متر ضخامت می باشد.

ساندویچ پانل در چه مواردی کاربرد دارد و چه انواعی دارد؟

این عناصر عایق مخصوصاً بیش از همه در این زمینه مفید هستند سقف و نماهای صنعتی ساختمان هایی که در دمای پایین پردازش می شوند. به دلیل سبک بودن، برای بازسازی محوطه ایده آل هستند. همچنین در عایق کاری سردخانه ها و انبارها، در مراکز ورزشی و مراکز خرید و در منازل نوساز و بازسازی شده موثر هستند.

ساندویچ پانل برای نما

ساندویچ پانل های نما برای ساخت محوطه در منازل، مدارس، بیمارستان ها، مراکز صنعتی یا مراکز خرید بهبود یافته اند. ساندویچ پانل را می توان برای پارتیشن های داخلی که نیاز به عایق بندی دارند نیز یافت.

مزایای ارائه شده توسط این پانل های نما تا حد زیادی به روش اتصال بین پانل ها بستگی دارد. سیستم چفت و بست به صورت زبانه و شیار اجرا می شود و از محافظت کافی و جلوگیری از اتلاف گرما و رطوبت جلوگیری می کند.

ساندویچ پانل برای سقف

ویژگی های ساندویچ پانل سقفی با پانل های نما متفاوت است، زیرا آنها باید مقادیر زیادی برف، باران و سایر عوامل آب و هوایی را تحمل کنند.

آنها برای جلوگیری از نشتی در صورت بارندگی و رطوبت، با پیچ های خود حفاری بر روی سازه ثابت می شوند و اغلب با اتصالات آب بندی ترکیب می شوند که بدون از بین بردن لایه عایق، نصب را سرعت می بخشد.

پانل های سردخانه ای

ساندویچ پانل ها را می توان در اتاق های سرد یا فریزرهایی که نیاز به عایق بندی دارند نیز استفاده کرد. برای این موارد، ساندویچ پانل با ضخامتی بیشتر از حد معمول طراحی شده است تا بتواند دمای منفی را تحمل کند.

برای حفظ این دماهای شدید لازم برای نگهداری محصولات غذایی تازه، باید توجه ویژه ای به اتصالات بین ساندویچ پانل ها شود.

پانل های PUR و پانل های PIR

پانل های PUR و پانل های PIR

ساندویچ پانل ها عایق عالی با کمترین ضخامت دارند. ظرفیت عایق عالی و خواص مکانیکی آنها آنها را به متحد عالی برای ساخت و ساز صنعتی تبدیل می کند. دو نوع پانل پلی اورتان در بازار وجود دارد: بااینکه (فوم پلی اورتان) و پل (فوم پلی ایزوسیانورات)، هر دو عایق حرارتی عالی را ارائه می دهند، دومی بهترین عملکرد آتش را دارد.

Synthesia Technology از سال 2003 پلی‌ول‌های پلی‌استر و سیستم‌های مبتنی بر PET بازیافتی را برای ساخت پانل‌های عایق هسته ساندویچی با فناوری PIR ارائه می‌کند. همه اینها بدان معنی است که Synthesia Technology با تجربه گسترده خود در این زمینه، متعهد به بازیافت، پایدار و زیست‌محیطی است. مواد، ایجاد یک اقتصاد دایره ای برای آینده.

چرا عایق PIR در مقابل EPS را در ساندویچ پانل انتخاب کنید؟

چرا عایق PIR در مقابل EPS را در ساندویچ پانل انتخاب کنید؟

شما می‌توانید تأسیسات یا انبارهای تولید سریع و کارآمد و حتی ساختمان‌های مسکونی با انواع عایق‌سازی بسازید، اما چگونه می‌دانید کدام یک با پروژه شما مطابقت دارد؟

این مقاله در مورد PIR در مقابل EPS است.

هر دو PIR و EPS مواد عایق سفت و سختی هستند که به عنوان هسته های عایق ساندویچ پانل استفاده می شوند. ممکن است به نظر برسد که این دو ماده شباهت های زیادی دارند اما هر دو ویژگی های خاص خود را دارند و در واقع بسیار متفاوت هستند.

فن آوری

پلی ایزوسیانورات یا PIR یک ماده عایق نسوز است که از پلی اورتان مشتق شده است. ساندویچ پانل های PIR بر روی خطوط پیوسته تولید می شوند و فضای بین ورق های فلزی با فوم پلی ایزوسیانورات نسوز پر می شود. این فرآیند لایه عایق ساندویچ پانل ها را همگن می کند و استحکام و خواص حرارتی پانل های PIR را در مقایسه با پانل های هسته EPS بهبود می بخشد.

پلی استایرن منبسط شده یا EPS یک عایق سفت و سخت است که با انبساط پلیمر پلی استایرن تولید می شود. دانه های پلی استایرن با بخار تبدیل به فوم می شوند، سپس خشک می شوند، تثبیت می شوند و به بلوک های EPS تبدیل می شوند. در تولید پانل های عایق EPS، پلی استایرن منبسط شده به شکل لایه بریده شده و به روکش های فلزی چسبانده می شود که بر استحکام و ویژگی های عایق حرارتی پانل ها تأثیر منفی می گذارد.

رسانایی گرمایی

اولین چیزی که در عایق بندی به آن توجه می کنید، بهره وری انرژی آن است. پانل های PIR رسانایی حرارتی 0.022 W/mK دارند که کمتر از هر عایق دیگری در جهان است. هدایت حرارتی EPS حدود 0.037 W/mK است.

هر چه مقدار کمتر باشد، عایق بهتری دارد! بنابراین در شرایط آب و هوایی یکسان، ساختمانی که با پانل های ساندویچ با فوم پلی ایزوسیانورات ساخته شده است، 68 درصد بهتر از ساختمانی که با پانل های EPS ساخته شده است، در گرما و سرما صرفه جویی می کند. و هنگامی که ساندویچ پانل PIRÂ را انتخاب می کنید، می توانید در گرمایش یا سرمایش صرفه جویی کنید.

ضخامت

به دلیل رسانایی حرارتی کم، یک ساندویچ پانل PIR Premier با ضخامت 100 میلی متر، سرما یا گرما را به همان اندازه پانل EPS با ضخامت 160 میلی متر حفظ می کند. این بدان معناست که ساندویچ پانل با PIR 60 میلی متر از فضای قابل استفاده شما را صرفه جویی می کند.

واکنش به آتش

مقادیر مقاومت در برابر آتش ساندویچ پانل دیواری و سقفی PIR با ضخامت 100 میلی متر EI30 и RE30 است. پانل های EPS دارای مقادیر مقاومت در برابر آتش EI 15 و RE15 برای هر ضخامت عایق هستند. این بدان معنی است که در صورت آتش سوزی، ساندویچ پانل PIR دست نخورده می ماند تا ظرفیت باربری و یکپارچگی خود را به مدت 30 دقیقه حفظ کند. پانل های پلی استایرن پس از 15 دقیقه این خواص را از دست می دهند.

مقاومت در برابر رطوبت

هر دو PIR و EPS سطح یکسانی از مقاومت را ارائه می دهند. آنها از سلول های بسته ساخته شده اند، بنابراین آب را جذب نمی کنند.

مقاومت در برابر جوندگان

PIR یک ماده سلول بسته جامد با ساختار سفت و سخت است، بنابراین جوندگان آن را نمی خورند. EPS از دانه‌های کروی شکل تشکیل شده است که با استفاده از بخار با هم ترکیب می‌شوند - نرم‌تر است و به اندازه PIR متراکم نیست، بنابراین موش‌ها و موش‌ها وسوسه می‌شوند که آنها را نیش بزنند.

اگر سوالات بیشتری در مورد PIR و EPS دارید، می توانید با مهندسان ما مشورت کنید. فقط یک ایمیل برای ما ارسال کنید - و ما در همان روز با شما تماس خواهیم گرفت. ما از سال 2005 وارد بازار شده ایم، بنابراین همه چیز را در مورد انتخاب عایق مناسب و صرفه جویی در هزینه های پروژه شما می دانیم.