ببینید |‌ دو تیراندازی مرگبار در آمریکا با ۱۰ قربانی

کودکان در میان کشته شدگان

رسانههای آمریکا اعلام کردند در پی وقوع تیراندازی در ایالت تگزاس این کشور دستکم ۱۷ نفر کشته و زخمی شدند.

 به نقل از انبیسینیوز، رسانههای آمریکا اعلام کردند که در پی وقوع تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر والاسِ ایالت تگزاس دستکم ۹ نفر از جمله فرد مهاجم کشته و ۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته مقامات ۳ نفر از افراد زخمی در شرایط وخیمی قرار دارند.

شاهدان میگویند یک فرد مسلح در ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه بهوقت محلی وارد مرکز خرید آلِن در دالاس شد و شروع به تیراندازی کرد. گفته میشود در این حمله دهها گلوله شلیک شده است.

کلانتر این منطقه اعلام کرده که شخص ضارب نیز کشته شده و در بین جانباختگان، کودک هم وجود دارد.


تکرار تیراندازی در تگزاس در حالی است که هفته قبل نیز پلیس آمریکا اعلام کرد یک مرد مسلح در یک خانه مسکونی در شهر کلیولند ایالت تگزاس تیراندازی کرده و جان پنج نفر را گرفته است. عامل تیراندازی مرگبار در تگزاس پس از ۴ روز تعقیب و گریز گسترده توسط پلیس در یک کمد لباس پیدا شد

آمار و ارقام آرشیو خشونتهای مرتبط با سلاح در آمریکا نشان میدهد که از اوایل سال ۲۰۲۳ تاکنون نزدیک به ۲۰۰ حادثه تیراندازی در ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوسته است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون در این بازه زمانی بیشترین آمار تیراندازی در این کشور محسوب میشود.

علیرغم حوادث متعدد مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا، تاکنون مقامهای این کشور از جمله کنگره ایالات متحده تحت فشارهای لابی سلاح حاضر نشده است اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا انجام دهد.

همچنین در تیراندازی در کالیفرنیای آمریکا یک نفر کشته شد و ۶ نفر زخمی شدند.