تامین زمین ۱۳ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی در قروه و دهگلان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: با تصویب طرح جامع جدید شهرهای قروه و دهگلان و الحاق ۱۱۲ هکتار به محدوده این ۲ شهر، زمین مورد نیاز ۱۳ هزار نفر از متقاضیان این ۲ شهر تأمین خواهد شد

تامین زمین ۱۳ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی در قروه و دهگلان

جهانگیر الیاسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: برای پیشبرد مناسب و مطابق برنامه طرح نهضت ملی مسکن در کردستان و تأمین زمین، اقدامات خوبی انجام شده و یا در حال انجام است که از جمله می‌توان به بازنگری طرح جامع شهرهای قروه و دهگلان اشاره کرد.

وی افزود: با بازنگری طرح جامع این شهرها در قالب طرح میانکار، به ترتیب ۶۳ هکتار در دهگلان و ۴۸.۹ هکتار در قروه به محدوده شهر اضافه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: در صورت تحقق این امر و تصویب نهایی این الحاق ها، زمین مورد نیاز بیش از ۱۳ هزار متقاضی شامل ۱۱ هزار نفر در قروه و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در دهگلان تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تلاش شبانه روزی، شاهد پیشرفت بیش از پیش در اجرای نهضت ملی مسکن در سطح استان خواهیم بود.

کل سهمیه ابلاغی برای مسکن ملی در استان کردستان ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد است که از این تعداد ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی و پنج هزار و ۷۰۰ واحد مسکن استیجاری است، به این معنی که دولت آن را احداث کند و به صورت اجاره از آن بهره‌برداری شود.