برابری بودجه پروژه زندیه با میزان بودجه بافت‌های تاریخی سایر شهرها/ ۷۵ خانه در بافت تاریخی شیراز پاک‌سازی شد

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز گفت: یکی از پروژه‌های شاخص این منطقه پروژه زندیه است که بااعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان با حضور وزیر کشور کلنگ‌زنی شد که این بودجه با میزان بودجه بافت‌های تاریخی سایر شهرها برابری می‌کند.

برابری بودجه پروژه زندیه با میزان بودجه بافت‌های تاریخی سایر شهرها/ ۷۵ خانه در بافت تاریخی شیراز پاک‌سازی شد
علی مصلی‌نژاد در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: بودجه سال‌جاری منطقه به میزان ۳۵۷ میلیارد تومان است که ۲۲۹ میلیارد تومان در بخش بودجه عمرانی، ۷۷ میلیارد تومان بودجه اجرایی و حوزه خدمات شهری و مابقی مربوط به هزینه اجرایی و تملکات است.

وی افزود: یکی از پروژه‌های شاخص این منطقه پروژه زندیه است که با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان با حضور وزیر کشور کلنگ‌زنی شد که این بودجه با میزان بودجه بافت‌های تاریخی سایر شهرها برابری می‌کند.

شهردار منطقه ۸ شیراز تصریح کرد: این میزان بودجه نشانگر توجه ویژه شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز به بافت تاریخی شیراز است.

مصلی‌نژاد اضافه کرد: با بررسی که در سطح کشور و طی جلساتی که با شهرداران برخی از شهرها همچون یزد صورت گرفت، معتقد بودند بافت تاریخی شهر شیراز اختلاف معناداری از نظر کیفیت و بودجه با سایر شهرهای دیگر دارد و نمود آن در پروژه زندیه است که پس از سه دهه بلا تکلیفی کلنگ‌زنی شد و پس از آن پرونده ثبت مجموعه جهانی زندیه دنبال خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نظافت‌خانه‌های رها شده در بافت تاریخی ادامه داد: در این راستا شناسایی ۷۵ خانه صورت گرفت و پاک‌سازی و پلمپ آنها انجام شد و تعداد ۹۴۸ پرونده بند ۱۴ که مربوط به مکان‌های خطرساز است، تشکیل شد و ۱۸۰ مورد رفع خطر شد و مابقی در مرحله اخذ دستور مراجع قضائی است.

شهردار منطقه ۸ شیراز اظهار کرد: در خصوص مشاغل مزاحم نیز برای ۲۰ کاربری در بافت تاریخی شیراز پرونده تشکیل شد.

مصلی‌نژاد همچنین از ایجاد یک میدان آئینی در منطقه ۸ خبر داد و تصریح کرد: باتوجه به اینکه در شهر شیراز میدانی برای اجرای رویداد و آئین‌های مختلف وجود نداشت، ایجاد فضای میدان نقاره خانه در دستور کار قرار گرفت که فضایی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دو پروژه پاکت پارک در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان در حال احداث است که این دو پروژه در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار منطقه ۸ شیراز بیان کرد: در سطح منطقه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای عملیات سنگ فرش منطقه هزینه شد.