ببینید | درگیری در خیابان‌های کراچی، پایتخت پاکستان پس از دستگیری عمران خان

عمران خان در روند بازداشت به شدت مجروح شده است

به گفته مقام‌های حزب «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان، نیروهای امنیتی این کشور در جریان حضور وی برای شرکت در یک جلسه دادگاه در اسلام‌آباد، او را بازداشت کردند. 

به گزارش رسانه‌های محلی، اعضای حزب «تحریک انصاف پاکستان» به رهبری عمران خان با پلیس درگیر شدند و بنابر گزارش‌ها، تعدادی زخمی شده‌اند. 

این حزب فیلمی منتشر کرده که مدعی است جمعیت زیادی از ماموران پلیس در لباس ضد شورش را نشان می‌دهد که عمران خان را تا یک خودرو که منتظر بردن اوست، همراهی می‌کنند. 

وکیل خان در ویدئویی که در توییتر منتشر کرده، گفت او خارج از دادگاه عالی اسلام‌آباد بازداشت شده و در این روند به شدت مجروح شده است. «مسرت چیما» از مقام‌های حزب تحریک انصاف هم در ویدئویی در توییتر مدعی شد آن‌ها در حال شکنجه عمران خان هستند و او را می‌زنند.  

گفته می‌شود نخست‌وزیر سابق پاکستان که با چند پرونده قضایی روبروست، برای حضور در جلسه دادگاه عالی اسلام‌آباد به منظور بررسی اتهامات فساد مالی به محل دادگاه رسیده بود که بازداشت شده است.

به گزارش رویترز، دستیار عمران خان گفت او توسط ارتش بازداشت شده و شبکه تلویزیونی محلی Geo TV هم گزارش داده او در ارتباط با یک پرونده فساد مالی در اسلام‌آباد بازداشت شده است. 

یک شاهد به رویترز گفت اندکی بعد از گذشتن خان از در اصلی دادگاه عالی اسلام‌آباد، نیروهای شبه‌نظامی و خودروهای نظامی به دنبال او وارد شدند. وی افزود: خودروهای زرهی راه ورودی را بستند و خان را تحت تدابیر شدید امنیتی بیرون بردند. 

دکتر «اکبر نصیر خان» بازرس کل پلیس اسلام‌آباد گفت عمران خان در ارتباط با اتهامات پرونده «القادر تراست» بازداشت شده و افزود وضعیت تحت کنترل است. 

به نوشته اسپوتنیک، چند ماه است که پلیس به دنبال بازداشت این سیاستمدار بوده است. وی متهم است که اطلاعات مربوط به هدایای دریافتی را مخفی کرده و اشیای قیمتی دولتی را فروخته است.

به گزارش «دویچه وله» عمران خان آوریل ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد. او برکناری خود از قدرت را غیرقانونی و بخشی از توطئه غربی خوانده است. 

دوشنبه ارتش پاکستان به عمران خان هشدار داد از اتهام‌زنی خودداری کند. او یکی از مقام‌های ارشد ارتش را به تلاش برای ترور خود متهم کرده بود. ارتش پاکستان همچنین او را به کشاندن به دادگاه تهدید کرد.

پاکستان در پی درگیری هواداران عمران خان - نخست‌وزیر پیشین - و نیروهای پلیس، ساعات ملتهبی را سپری می‌کند.