اولین تصویر رسمی از حلقه ی چوبی غول پیکر اکسپو 2025 اوزاکا پس از تکمیل منتشر شد!هزینه ی ساخت حلقه :240 میلیون دلار!!!

بیست و یکم ماه آگوست سال ۲۰۲۴ میلادی (یا سی و یکم سال ۱۴۰۳ شمسی)، خبرگزاری ژاپنی کیودو نیوز از تکمیل ساخت‌وساز سقف چوبی دایره‌ای در محل برگزاری نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ در اوزاکا خبر داد!

اولین تصویر رسمی از حلقه ی چوبی غول پیکر اکسپو 2025 اوزاکا پس از تکمیل منتشر شد!هزینه ی ساخت حلقه :240 میلیون دلار!!!


براساس آنچه در این خبر آمده است، در حالی که فعالیت‌های آماده‌سازی برای نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ میلادی در اوزاکا در حال سرعت گرفتن است، سقفِ چوبیِ غول‌پیکر و نمادین که به عنوان حلقه‌ی بزرگ شناخته می‌شود، به شکل یک دایره‌ی کامل مشاهده شده است. ساخت‌وساز باقی مانده شامل نصب آسانسور و افزودن فضای سبز به بام این حلقه است

به گفته‌ی برگزارکنندگان اکسپواوزاکا ، این حلقه به یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های چوبی جهان تبدیل خواهد شد که محیط آن تقریبا ۲ کیلومتر و حداکثر ارتفاع آن چیزی در حدود ۲۰ متر خواهد بود.

لازم به بیان است منطقه‌ی زیر این سقف به عنوان فضای گردشگاه اصلی برای بازدیدکنندگان از اکسپو۲۰۲۵ عمل خواهد کرد و افراد را در طول این رویداد که از ۱۳ ماه آپریل تا ۱۳ ماه اکتبر سال آینده‌ی میلادی برگزار خواهد شد، از بارش باران و نور خورشید شدید محافظت خواهد نمود. همچنین پشت‌بام این حلقه، مناظری ایده‌آل از پاویون‌های کشورها را به بازدیدکنندگان خود ارائه خواهد کرد.

البته لازم به بیان است در بحبوحه‌ی افزایش قیمت مواد و هزینه‌های نیروی کار، هزینه‌ی ساخت‌وساز این حلقه که حدود ۲۴۰ میلیون دلار برآورد شده است، با انتقادات گسترده‌ای با مضمون هدر دادن پول عمومی مواجه شده است! مخالفان این طرح را، گران‌ترین چتر آفتابی در جهان نامیده‌اند.

انتظار می‌رود ساخت‌وساز تا ماه فوریه سال ۲۰۲۵ میلادی ادامه پیدا کند. ژاپن برای سومین بار در تاریخ ۱۷۰ ساله‌ی این رویداد، در سال ۲۰۲۵ میلادی میزبان نمایشگاه جهانی خواهد بود؛ نمایشگاهی که انتظار می‌رود میزبان بیش از ۲۰ میلیون بازدیدکننده از سراسر نقاط جهان در جزیره مصنوعی یومهشیما واقع در خلیج اوزاکا باشد.