اقدامات حوزه محرومیت‌زدایی در شیراز با محوریت شهرداری و پشتیبانی شورای اسلامی شهر است/ ۳ درصد از بودجه کل عمرانی شهرداری در برنامه «شیراز ۱۴۰۴» صرف محرومیت‌زدایی شده است

عملیات مرمت و بازسازی ۱۰۰۰ باب منزل محرومین در شیراز در فاز اجرا قرار گرفت

اقدامات حوزه محرومیت‌زدایی در شیراز با محوریت شهرداری و پشتیبانی شورای اسلامی شهر است/ ۳ درصد از بودجه کل عمرانی شهرداری در برنامه «شیراز ۱۴۰۴» صرف محرومیت‌زدایی شده است

اقدامات حوزه محرومیت‌زدایی در شیراز با محوریت شهرداری و پشتیبانی شورای اسلامی است

فرمانده سپاه فجر فارس در آیین گام نهایی مرمت و بازسازی ۱۰۰۰ باب منزل محرومین در شیراز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و افتخارآفرینان این دوران، اظهار کرد: هیچ دستورالعمل و ابلاغی پشت اجرای این عملیات نیست بلکه کاری کاملاً ابتکاری و حاصل هم‌افزایی شورا، شهرداری، سپاه، بهزیستی، قرارگاه احمد بن موسی(ع) و کمیته امداد است.

سردار سرتیپ یدالله بوعلی با بیان اینکه اقدامات حوزه محرومیت‌زدایی در شیراز با محوریت شهرداری و پشتیبانی شورای اسلامی است، گفت: در استان فارس ۳ قرارگاه محرومیت‌زدایی فارس با محوریت بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۶ شهرستان کوهچنار، استهبان، ممسنی، خفر، اقلید و خرمبید و قرارگاه صیانت از سومین حرم اهل‌بیت(ع) به ریاست استاندار در حوزه محرومیت‌زدایی مشغول به فعالیت هستند.

او خاطرنشان کرد: برای اولین بار در شیراز توسط شورا و شهرداری موضوع محرومیت‌زدایی به‌صورت خاص و ویژه تحت عنوان یک راهبرد در دستور کار قرارگرفته که در شمار اقدامات قابل‌تحسین است.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین وجه تمایز شورا و شهرداری شیراز با سایر کلانشهر‌ها را وجود کمیته محرومیت‌زدایی با اختصاص اعتبار مشخص ذکر و خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت قرارگاه احمدبن موسی(ع) مربوط به کلان‌شهر شیراز و بخشی به شهرستان شیراز بازمی‌گردد.

به گفته سردار بوعلی، ۹۹ روستای اطراف شهرستان شیراز فاقد معابر مناسب است که سپاه با همکاری دیگر دستگاه‌ها دراین‌باره ورود کرده و یک‌میلیون مترمربع آسفالت نیز در دستور کار قرارگرفته است.

او در خصوص بحث مرمت مسکن محرومین هم گفت: سال گذشته مرمت یک هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت که ۷۰۰ واحد آن به اتمام رسیده و تفاهم‌نامه مرمت یک هزار واحد دیگر به‌زودی منعقد می‌شود.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به راه‌اندازی ۱۵۲ کارگاه اشتغال خانگی در محلات کم برخوردار، عنوان کرد: اگرچه ساماندهی معتادین متجاهر جزو مأموریت ما نیست، اما تلاشمان اختصاص یک مکان با شیوه ترک متفاوت و توانمندسازی فرد معتاد بود که این کار پیش‌بینی شد و در حال انجام است.

سردار بوعلی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد: این همراهی در شهر شیراز به الگویی برای همه کشور بدل شود.

۳ درصد از بودجه کل عمرانی شهرداری در برنامه شیراز ۱۴۰۴ صرف محرومیت‌زدایی شده است.

شهردار شیراز نیز در ادامه این مراسم که با حضور اهالی رسانه برگزار شد، گفت: برای نخستین بار در کشور کمیسیون محرومیت‌زدایی تشکیل شد که در ابتدا داده‌های خاصی نداشتیم و قرارگاه احمد بن موسی(ع) کمک زیادی دراین‌باره به ما کرد.

محمدحسن اسدی با تصریح بر اینکه در محلات شیراز فقر و عدم برخورداری بسیار زیاد است، به احصای ۴۰ محله با ۷۷ پروژه به ارزش ۵۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته اشاره و اعلام کرد که در شهریورماه ۴۷ پروژه از مجموع این پروژه‌ها به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

او یادآور شد: ۳ درصد از بودجه عمرانی شهرداری در برنامه شیراز ۱۴۰۴ برای محرومیت‌زدایی تعریف‍ شده است.

شهردار شیراز گفت: اکنون ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه‌های محرومیت‌زدایی سال ۱۴۰۲ ابلاغ‌شده است.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم به‌کارگیری حتی یک نیرو طی یک سال گذشته در شهرداری شیراز، بازنشستگی ۴۰۰ نیرو درحالی‌که افزایش چندین برابری بودجه وجود داشته سخن گفت و افزود: خوشبختانه هیچ پروژه تعطیل و نیمه تعطیلی امروز در شیراز نداریم.

او با تصریح بر این موضوع که در مجموعه شهرداری شیراز به‌دوراز گرایش خاص سیاسی، نگرشی جز کار و تلاش نداریم، گفت: متأسفانه زوایای محرومیت به‌خوبی تعریف‌نشده است.

نگاه مثبت و فرهنگ کمک به محرومین در شهرداری شیراز جاری است

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه احمد بن موسی (ع) نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: این قرارگاه در چند حوزه ازجمله فنی و عمرانی (مسکن، گلزار شهدا، بهسازی معابر روستایی، خانه عالم و ...)، اشتغال (احداث کارگاه‌های اشتغال، امنیت غذایی و موضوعات اجتماعی)، معتادین متجاهر و ... در حال فعالیت است.

مجید علی‌پور ادامه داد: یکی از مراکز آموزشی در اختیار سپاه فجر فارس با تغییر کاربری به مرکز جمع‌آوری معتادین با استفاده از به‌روزترین شیوه‌های ترک اعتیاد تبدیل‌شده که فاز نخست این مرکز با ظرفیت بیش از ۲۰۰ نفر در حال فعالیت است.

او که معتقد است نگاه مثبت و فرهنگ کمک به محرومین در شهرداری شیراز جاری است، عنوان کرد: در این راستا سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شد.

سند محرومیت‌زدایی شهر شیراز با کمک داده‌های سپاه تدوین‌شده است

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: بهمن‌ماه سال گذشته کار محرومیت‌زدایی با یک اندیشه عمیق در مجموعه مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت.

سیده مریم حسینی با اشاره به مهم‌ترین اقداماتی که امسال در دست پیگیری و اجرا و قرارگرفته؛ پیگیری درمانگاه‌های ناتمام در شهر، تأمین مسکن افراد بی‌بضاعت، راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی، انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی، بازدید مستمر از پروژه‌های، اختصاص ۳۰۰ میلیارد بودجه برای ۱۰۱ پروژه عمرانی، ورود به بحران سالک و... از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته عنوان کرد.

او با بیان اینکه سند محرومیت‌زدایی شهر شیراز با کمک داده‌های سپاه تدوین‌شده است، به اهداف بلندمدت محرومیت‌زدایی کلان‌شهر شیراز هم اشاره و از بین بردن موانع حقوقی و اجتماعی و ایجاد همبستگی بین دستگاه‌ها را از مهم‌ترین این برنامه‌ها برشمرد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه ناچاریم که به اقتصاد پایدار شهر هم توجه ویژه کنیم و در این راستا ضرورت دارد جذب خیرین در دستور کار قرار گیرد، گفت: اگر قرار است شیراز در تراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) قرار گیرد، باید دیدگاه مذهبی هم اعمال شود.

۱۲۰۰ واحد عمدتاً در شهر‌های کوچک و روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت

 مدیرکل کمیته امداد فارس نیز در ادامه این مراسم به موضوع مسکن مددجویان تحت پوشش اشاره و از رویکرد‌های تحولی سپاه فجر استان سخن گفت و افزود: سپاه فجر، همکاری ویژه‌ای در موضوع اشتغال و کارآفرینی با کمیته امداد دارد.

مرتضی موصلی ادامه داد: مسکن، یکی از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه هدف ما کمیته امداد است که تلاش خوبی با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی طی سال‌های اخیر انجام‌شده است. در این راستا سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ واحد عمدتاً در شهر‌های کوچک و روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت که ۴۸۰ واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

او در خصوص دستور کار این جلسه نیز گفت: با همکاری سپاه فجر، قرارگاه احمد بن موسی (ع)، بهزیستی، شهرداری و شورای شهر مرمت ۱۰۰۰ باب منزل محرومین از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.