آیا خبر کاهش 20 درصدی مشارکت در اکسپو 2025اوزاکا صحت دارد؟ سوفوجیموتو ،طراح سایت اکسپو اوزاکا پاسخ می دهد

در طی روزهای گذشته برخی از خبرگزاری‌های خارجی با انتشار گزارش‌هایی خبر از کاهش ۲۰ درصدی مشارکت کشورها در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا داده بودند!!! اتفاقی که سبب شد تا فو جیموتو، معمار ژاپنی و طراح سایت اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا در جزیره‌ی مصنوعی یومشیما واقع در خلیج اوزاکا در ایالت کانسای ژاپن توضیحاتی را در حساب کاربری شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) منتشر نماید.

آیا خبر کاهش 20 درصدی مشارکت در اکسپو 2025اوزاکا صحت دارد؟ سوفوجیموتو ،طراح سایت اکسپو اوزاکا پاسخ می دهد

او در متن منتشر شده، در ابتدا از تمام کشورهای شرکت کننده و تمام دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد جهانی و همچنین کارگران ساختمانی‌ای که در محل اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا در حال فعالیت می‌باشند، تشکر و قدردانی نموده است.

سپس در رابطه با تعداد کشورهای حاضر در این رویداد جهانی نوشته است:

طرح اولیه اینگونه طراحی شده بود که تعداد ۵۰ کشور امکان استفاده از پاویون‌های نوع A را داشته باشند. چنانچه نقشه‌های کنفرانس مطبوعاتی سال ۲۰۲۰ میلادی را مطالعه بفرمایید می‌بینید که ۵۰ سایت برای احداث پاویون نوع A وجود دارد.”

لازم به توضیح است پاویون‌های نوع A یا پاویون‌های خودساخته بدین صورت هستند که کشور درخواست‌کننده، زمین آن را از سازمان برگزارکننده اکسپو ۲۰۲۵ خریداری می‌نماید و خود مسئولیت طراحی و اجرای آن را برعهده دارد.

البته سو فوجیموتو به این نکته اشاره می‌کند که اگرچه ۶۰ کشور در ابتدا تصمیم داشتند تا پاویون‌های نوع A را برای حضور خود در نمایشگاه اوزاکا انتخاب نمایند اما بسیاری از آنها در مرحله‌ی انعقاد قرارداد با شرکت‌های ساختمانی عمدتا به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی با مشکلاتی مواجه شدند و تصمیم به تغییر پاویون خود به نوع X یا نوع C گرفتند...

سو فوجیموتو در ادامه می‌نویسد:

از هدف‌گذاری برای حضور ۵۰ کشور در قالب پاویون نوع A، در حال حاضر ۴۷ کشور حضور خود را قطعی کرده‌اند؛ بنابراین من فکر می‌کنم این یک نتیجه خوب است. گزارش‌هایی مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی وجود دارد اما متاسفانه این اطلاعات نادرست است.

همچنین می‌توانیم از محتوای پاویون کشورهایی مانند هند و برزیل که حضور خود را به نوع X تغییر داده‌اند، انتظار زیادی داشته باشیم.”

او در انتها می‌نویسد:

لطفا منتظر نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ باشید؛ جایی که ۸۰ درصد از کشورهای جهان دور هم جمع می‌شوند و شش ماه را در کنار هم می‌گذرانند... تجربه‌ای منحصربه‌فرد و متفاوت از چیزهای دیگر.”

اکسپو ۲۰۲۵ به مدت ۱۸۵ روز و از ماه می تا ماه نوامبر ۲۰۲۵ (فروردین ماه تا مهر ماه ۱۴۰۴) و با مشارکت و حضور ۱۶۰ کشور و ۹ سازمان بین‌المللی برگزار خواهد شد.