خلاقانه ترین استودیو معماری مسکونی معاصر در سال 2024 به انتخاب مجله بریتانیایی بیلد

مجله بریتانیایی بیلد (مستقر در شهر استافوردشر) به عنوان یک نشریه دیجیتالی فصلی، مجله‌ای است که هر سه ماه یکبار به بررسی اخبار و اتفاقات دنیای ساخت‌وساز و مهندسی، املاک، معماری و طراحی و همچنین آخرین یافته‌ها در حوزه‌ی پایداری و توسعه‌ی زیرساخت‌ها می‌پردازد.

خلاقانه ترین استودیو معماری مسکونی معاصر در سال 2024 به انتخاب مجله بریتانیایی بیلد


اما این مجله که از سال ۲۰۱۵ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است، بصورت سالانه (از سال ۲۰۱۶ میلادی) به برگزاری یک رقابت میان پروژه‌های معماری از سرتاسر نقاط جهان می‌پردازد.

در توضیح این جایزه آمده است:

صنعت معماری نقشی محوری در زندگی روزمره ایفا می‌کند و به طور مداوم در حال تکامل است تا نیازهای مصرف‌کنندگان مدرن را برآورده سازد. شهرنشینی در سرتاسر جهان به سرعت در حال افزایش است و با ادامه‌ی گسترش شهرها، نیاز این موضع  به ساختمان‌های پایدار و افزایش می‌یابد! اتفاقی که سبب تقاضای بیشتر برای خدمات معماری خواهد شد.

جوایز بیلد به شناسایی و تقدیر از بهترین‌ها در زمینه‌های نوآوری فنی، طراحی و همچنین خدمات در بخش ساخت و ساز از سراسر نقاط جهان اختصاص دارد.”

ماه جون سال ۲۰۲۴ میلادی بود که برگزیدگان این جایزه جهانی در سالجاری میلادی اعلام شد! لیستی که در میان برگزیدگان این جایزه، نام استودیو معماران کیوانی از ایران نیز حضور دارد.

پروژه کبوتر خانه واقع در بابل (مازندران) و اثر استودیو معماران کیوانی در جایزه بیلد سال ۲۰۲۴ میلادی به عنوان بهترین پروژه معماری بایوفیلیک شناخته شد!

براساس آنچه درباره پروژه کبوتر خانه آمده است، الهام بخشِ تیم معماران این پروژه، کبوترخانه های تاریخی ایران بوده است! چرا که تیم معماری در جریان بازدید از سایت پروژه، متوجه حضور گسترده‌ ی پرندگان شد؛ بنابراین، احترام به حقوق آنان به اصلی‌ترین اولویتشان تبدیل شد و آن‌ها تصمیم گرفتند فضایی بسازند که انسان‌ها بتوانند در کنار پرندگان زندگی کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند.

لازم به بیان است استودیو معماران کیوانی در این جایزه، به عنوان خلاقانه‌ترین استودیو معماری مسکونی معاصر (از ایران) در سال ۲۰۲۴ نیز انتخاب شد.