200روز تا آغاز اکسپو 2025 اوزاکا ؛از سرانجام پاویون ایران چه خبر؟

از امروز یعنی بیست و پنجم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۴ میلادی (یا چهارم مهر ماه سال ۱۴۰۳ شمسی) تنها ۲۰۰ روز تا آغاز برگزاری اکسپو۲۰۲۵ در جزیره مصنوعی یومهشیما در اوزاکا کشور ژاپن زمان باقیست... رویدادی که حول موضوع “طراحی جامعه‌ی آینده برای زندگی ما” متمرکز خواهد بود.

200روز تا آغاز اکسپو 2025 اوزاکا ؛از سرانجام پاویون ایران چه خبر؟

اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا در تلاش خواهد بود تا ما را به فکر کردن به این موضوع دعوت نماید که چگونه می‌خواهیم در آینده زندگی کنیم و در عین حال پتانسیل‌های خود خود را برای رشد حداکثری به خوبی هر چه تمام بشناسیم.

البته این موضوع که خود به سه موضوع فرعی نجات زندگی، تقویت زندگی و ارتباط زندگی تقسیم‌بندی می‌شود، فرصتی است برای الهام بخشیدن به همکاری میان جامعه‌ی بین‌المللی با هدف طراحی جهانی پایدارتر که از نیازها و خواسته‌های متنوع پشتیبانی می‌کند.

تاکنون کشورهای بسیاری از طرح پاویون خود برای حضور در این رویداد جهانی رونمایی کرده‌اند! البته این کشورها صرفا به رونمایی از طرح پاویون خود اکتفا نکرده‌اند و فرآیند ساخت‌وساز آن را نیز در سایت اکسپو آغاز کرده‌اند.

براساس جدیدترین خبری که از سوی یکی از اکانت‌های نزدیک به سازمان برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ در ایکس (توئیتر سابق) منتشر شده است، تاکنون کشورهای نپال ، ترکیه ، مجارستان ، هند ، آنگولا ، ویتنام ، السالوادور و ایران طرح پاویون خود را منتشر نکرده‌اند.

تاکنون هیچگونه اطلاعاتی درباره‌ی طراحی پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا منتشر نشده است.

همچنین کشورهای زیر نیز طرح پاویون خود را منتشر و بسیاری از آن‌ها، فرآیند ساخت‌وساز را نیز آغاز کرده‌اند:

سوئیس، لهستان، چین، جمهوری چک، آلمان، هلند، اتریش، کره جنوبی، کشورهای نوردیک، ایتالیا، کانادا، لوکزامبورگ، استرالیا، اسپانیا، عمان، عربستان سعودی، بلژیک، فرانسه، ایالات متحده آمریکا، اندونزی، کویت، شیلی، ازبکستان، برزیل، ایرلند، پرتغال، تایلند، بریتانیا، صربستان، سنگاپور، موناکو، قطر، ترکمنستان، بلغارستان، بحرین، آذربایجان، فیلیپین، اردن، امارات متحده عربی، رومانی، مالزی، کلمبیا، مونتنگرو، تونس و ژاپن