سایت‌های سرمایه‌گذاری تتر؛ چگونه در تتر سرمایه‌گذاری کنیم؟

تتر یک ارز دیجیتال از نوع استیبل کوین است که طی الگوریتمی ارزش آن برابر با یک دلار است. هر تتر همانند یک دلار کاغذی می‌تواند جایگزین خوبی برای نگهداری ریال باشد. برای همین افراد زیادی به دنبال سایت سرمایه‌گذاری تتر می‌گردند. سایت‌هایی که بتوانید از آنجا تتر خریداری کنید، دریافت کنید و در کیف‌پول ارز دیجیتال خود نگهداری نمایید. در این مطلب بیشتر درباره بهترین سایت سرمایه گذاری تتر، چیستی تتر و نحوه نگهداری آن صحبت می‌کنیم.

سایت‌های سرمایه‌گذاری تتر؛ چگونه در تتر سرمایه‌گذاری کنیم؟

تتر چیست؟ چگونه تتر دریافت کنیم؟

ارز دیجیتال تتر (Tether) از نوع استیبل کوین است و تلاش می‌شود تا همواره ارزشی برابر با یک دلار داشته باشد. ارزش یک دلاری تتر باعث شده تا این ارز دیجیتال به پول نقد در دنیای دیجیتال تبدیل شود. در واقع معامله‌گران فعال در دنیای کریپتو و فارکس، امروز بیشتر از دلار از تتر برای تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کنند.

تتر نسبت به دلار تراکنش‌های سریع‌تر و دسترسی راحت‌تری دارد. مخصوصاً برای ما که تحت تحریم بانکی هستیم، تتر در تسهیل تراکنش‌های مالی ما نقش پررنگی دارد. اما استخراج تتر همانند بیت‌کوین از طریق حل معادلات ریاضی امکان‌پذیر نیست.

بنیاد تتر به‌صورت انحصاری اقدام به فروش یا عرضه تتر می‌کند. این بنیاد مدعی است که به ازای هر یک تتر فروش رفته در بازار، یک دلار واقعی نگهداری می‌کند. در واقع پشتوانه تتر، دلار است و این ارز قابلیت استخراج ندارد و تنها راه منطقی کسب آن، خرید تتر از بازار ارزهای دیجیتال است.

آیا سرمایه گذاری در تتر ارزشمند است؟

نقش تتر برای همانند نقش دلار است. کسانی که تمایل ندارند ریال نگهداری کنند، می‌توانند با دردسر خیلی کمتری اقدام به خرید تتر و نگهداری آن کنند. سرمایه‌گذاری در تتر در واقع همان معنای سرمایه‌گذاری در دلار را می‌دهد: قرار نیست رشد خاصی را در ثروت خود احساس کنید. چون تتر هم همانند دلار خلق ارزش نمی‌کند و فقط یک ارز است که عملکرد بهتری از ریال دارد!

بنابراین اگر می‌خواهید دلار نگهداری کنید، می‌توانید به نگهداری تتر هم فکر کنید. البته اگر نگاه شما بلندمدت است و می‌خواهید برای چندسال دلار بخرید، بهتر است به سراغ دلار کاغذی و واقعی بروید! هیچکس از آینده و چندسال بعد تتر خبر ندارد: استیبل کوین‌های دیگری هم بودند که به هر ترتیب قیمت‌شان از دست رفت و برابری خود با یک دلار را از دست دادند.

برای کوتاه‌مدت، انتقال پول و گرفتن نوسان از رشد قیمت دلار، خرید تتر منطقی است. در این روش شما می‌توانید تتر را حتی در یک کیف‌پول صرافی خود (البته یک صرافی معتبر!) نگهداری کنید و نیازی به نصب و استفاده از کیف‌پول‌های نرم‌افزاری دیگر هم ندارید.

روش‌های سرمایه‌گذاری در تتر

تتر با نماد USDT در صرافی‌های ارز دیجیتال مبادله می‌شود. روش‌های سرمایه‌گذاری در تتر محدود است و دست شما خیلی در این زمینه باز نیست. چراکه تتر یک ارز دیجیتال استیبل است و بیشتر برای تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در دنیا گزینه سرمایه‌گذاری به شمار نمی‌رود.

خرید و نگهداری تتر

روش اصلی سرمایه گذاری در تتر، خرید و نگهداری آن است. در این روش بهترین سایت سرمایه گذاری تتر در واقع سایت یک صرافی معتبر است. درباره این روش به چند نکته باید دقت کنید.

· بنیاد تتر در پیروی از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، تصمیم دارد تا تراکنش‌های ایرانی‌ها را رصد کند. در نتیجه احتمال بلوکه‌شدن دارایی ایرانی‌ها وجود دارد. اگر می‌خواهید تتر بخرید، بهتر است از یک صرافی معتبر ایرانی خرید کنید.

· قیمت تتر در صرافی‌های مختلف، با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت قیمت طبیعی است. توصیه می‌کنیم برای خرید تتر به دنبال پایین‌ترین قیمت نباشید. ممکن است که این تفاوت قیمت، بستری برای کلاهبرداری شود و یک صرافی غیرمعتبر با پیشنهاد قیمت وسوسه‌کننده، از شما به اسم فروش تتر، کلاهبرداری کند.

· نگهداری ارز دیجیتال در کیف‌پول صرافی توصیه نمی‌شود. اما اگر قصدتان برای نگهداری کوتاه‌مدت است، از اعتبار و امنیت صرافی اطمینان دارید و در نهایت می‌خواهید دسترسی شما به فروش تتر سریع باشد، نگهداری تتر در کیف پول صرافی منطقی است.

استخراج تتر

بالاتر توضیح دادیم که تتر توسط یک بنیاد خصوصی عرضه می‌شود که ادعا دارد به ازای هر تتر، یک دلار آمریکا نگهداری می‌کند. در نتیجه پشتوانه تتر، دلار است و برخلاف ارزهای دیجیتال مشهوری مثل اتریوم و بیت‌کوین قابلیت استخراج ندارد.

می‌توانیم با اطمینان بیان کنیم تمامی سایت‌هایی که ادعای استخراج ابری تتر را دارند کلاهبردار هستند و تنها قصد خالی کردن جیب‌های شما را دارند. دلیل حرفمان هم همان چیزی است که در بخش بعدی اشاره کرده‌ایم؛ چون اصلا تتر قابل استخراج نیست که بخواهیم برای استخراج آن از تکنولوژی رایانش ابری کمک بگیریم! پس مراقب باشید و فریب نخورید.(منبع)

اما شما می‌توانید به جای استخراج تتر، تتر را در صرافی‌های مختلف مثل bingx، در استخر نقدینگی قفل کنید و سود کسب کنید!

دریافت تتر در ازای بازی یا انجام فعالیت

یک روش برای کسب تتر، استفاده از سایت‌هایی است که در ازای انجام بازی یا فعالیت‌های مشخص، به شما ارزهای دیجیتال از جمله تتر می‌دهند. بااینکه این روش برای کسب تتر چندان سود خاصی برایتان ندارد اما اگر برای سرگرمی به دنبال چنین فعالیت‌هایی هستید، دو سایت فایت اوت (FightOut) و تامادوج (tamadoge) گزینه‌های مناسبی هستند.

fight out

tamadoge

  • فایت اوت (fight out) یک سایت سرگرمی و ورزشی است که شما می‌توانید در آن با توجه به آمادگی جسمانی خود در چالش‌ها شرکت کنید و در ازای آن ارز دیجیتال همانند تتر دریافت کنید.
  • سایت تامادوج (tamadoge) یک سایت گیمینگ است که با انجام مراحل مختلف می‌توانید توکن‌های دیجیتال دریافت کنید.

بهترین سایت سرمایه گذاری تتر چیست؟

همانطور که بالاتر دیدید، امن‌ترین راه سرمایه گذاری در تتر، خرید و نگهداری تتر است. در نتیجه بهترین سایت سرمایه گذاری تتر، سایت یک صرافی معتبر ارز دیجیتال است. انتخاب صرافی ارز دیجیتال به معیارهای مختلفی بستگی دارد. اما همین ابتدا باید به یک سوال پاسخ دهید: دنبال صرافی ارز دیجیتال ایرانی هستید یا خارجی؟

صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی؟

متأسفانه بنیاد تتر اعلام کرده است که در پیروی از تحریم‌های ایالات متحده، تراکنش‌هایی که از کشورهای تحت تحریم مانند ایران باشند را مورد رصد و مسدودیت قرار می‌دهد. در نتیجه اگر بخواهید یک صرافی خارجی را برای تراکنش‌های خود انتخاب کنید، این احتمال که دارایی شما بلکه شود، افزایش پیدا می‌کند.

از طرف دیگر، تحریم‌های بانکی مانع از آن هستند که شما بتوانید مستقیماً در یک صرافی خارجی اقدام به خرید تتر نمایید. در نتیجه حتماً به یک صرافی معتبر داخلی به عنوان سایت سرمایه‌گذاری تتر نیازمند هستید تا تترهای موردنیاز را خریداری کنید.

بهترین کیف پول برای نگهداری تتر

بعد از آنکه بهترین سایت سرمایه‌گذاری تتر را شناختید و تترها را خریداری کردید، باید درباره نحوه نگهداری تترها تصمیم بگیرید. شاید شنیده باشید که توصیه عمومی، نگهداری نکردن ارزهای دیجیتال مانند تتر در کیف پول صرافی است. این توصیه درست است و برای بلندمدت بهتر است از یک کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری استفاده کنید.

اما اگر هدف شما کوتاه‌مدت است، می‌خواهید نوسان‌گیری کنید و فروش سریع تترها اهمیت دارد، نیاز دارید در طول زمان تراکنش انتقال تتر انجام دهید و دلایل مشابه دیگر، می‌توانید تترهای خود را روی کیف پول صرافی معتبر بدون نگرانی نگهداری کنید.

چگونه تتر بخریم؟

قدم اول برای سرمایه گذاری در تتر، خرید تتر است. برای خرید تتر کار سختی در پیش ندارید. پس از اینکه یک صرافی معتبر ایرانی همانند همتاپی را انتخاب کردید، می‌توانید با طی کردن روند احراز هویت به‌صورت کاملاً آنلاین، اقدام به خرید تتر و نگهداری آن کنید. فروش تتر نیز در هر زمان که شما بخواهید و تنها با چند کلیک امکان‌پذیر است.

جمع‌بندی

تتر یک ارز دیجیتال از نوع استیبل کوین است که قیمت آن همواره برابر با ۱ دلار (یا خیلی نزدیک به آن) است. در نتیجه تتر به عنوان یک گزینه مطلوب به‌جای خرید دلار به شمار رفته و از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران است. بسیاری از افراد که ترجیح می‌دهند به‌جای ریال اقدام به نگهداری دلار کنند، حالا می‌توانند بدون دردسر و ریسک تقلبی بودن یا سرقت، اقدام به خرید و نگهداری تتر نمایند. سایت سرمایه گذاری تتر در واقع همان صرافی معتبر ارز دیجیتال است که امکان خرید و نگهداری تتر را فراهم می‌کند.